Razred G praznuje 40 let

Vse se je začelo v zgodnjih 70-tih prejšnjega stoletja in sicer s sporazumom o sodelovanju med takratnim Daimler-Benz AG in Steyr-Daimler-Puchom v avstrijskem mestu Gradec. Koncept novega terenskega vozila je bil sam po sebi nenavaden, saj združuje vrhunsko terensko zmogljivost s popolno tehnično brezhibnostjo in varnostjo.

Razred G praznuje 40 let
Novi razred G je praznoval svojo premiero na North American International Auto Show v Detroitu. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost.

Leta 1975 je bila sprejeta tudi odločitev, da se začne serijska proizvodnja modelov G. Hkrati je bilo dogovorjeno, da se v Gradcu zgradi nov obrat, kjer vozila izdelujejo že od nekdaj, večinoma ročno. 80 odstotkov vseh vozil razreda G, ki so jih kadarkoli proizvedli, je še vedno v uporabi, kar dokazuje izjemno kakovost te terenske legende. V času tržnega zagona, spomladi leta 1979, so bile na voljo štiri različice motorjev zmogljivosti od 53 kW/72 KM do 115 kW/156 KM. Kupci so imeli možnost izbrati kabriolet s kratko medosno razdaljo tako imenovani »karavan«, s kratko ali dolgo medosno razdaljo. Leta 1989 so vozila serije 463 označila začetek evolucijskega procesa za terensko vozilo, ki je nenehno sledilo tehničnemu napredku. Od leta 1993pa nosi ime razred G. Razred G najdemo tudi kot posebno izvedbo za policijo, gasilske in reševalne službe. Razred G je po vsem svetu znan tudi kot "Popemobile".


20. rojstni dan
Leta 1999 so praznovali 20. rojstni dan. Prva različica AMG je prišla na trg z modelom G 55 AMG. 5,5-litrski osem valjni motor je dosegel 260 kW (354 KM), največja hitrost je bila elektronsko omejena na 210 km/h. Maksimalni vrtilni moment pa 525 Nm pri 3000 vrt./min. Ne samo motor, ki je prejel obsežne modifikacije, tudi 5-stopenjski avtomatski menjalnik, šasija, zavore in izpušni sistem so bili prilagojeni za takšno moč. Leta 2002 je G 63 AMG postavil nove standarde. Prvič so namestili 12-valjni motor v G-razred, oznaka 63 pa pomeni 6,3-litrski V 12 motor z močjo 326 kW (444 KM)z največjim navorom 620 Nm. Najmočnejši G-razred do sedaj je bil izdelan pri podjetju AMG Manufaktur (danes AMG Performance Studio) na zahtevo kupca v Affalterbachu.

25. obletnico je leta 2004 obeležil G 55 AMG Kompressor. 8-valjni agregat (350 kW / 476 KM, 700 Nm navor) je za od 0 do 100 km/h potreboval samo 5,6 sekunde. Posebnost so bile stranske izpušne cevi, ki so potekale poševno pred zadnjimi kolesi. Leta 2006 je razred G dobil nov, najsodobnejši dizelski motor. G 320 CDI, ki ga mnogi navdušenci štejejo za eno najboljših "G-jev" vseh časov, in je imel moč 165 kW (224 KM) in serijsko filter trdih delcev. Njegov V6 motor iz lahke zlitine je ponudil užitek v vožnji - z gladko krivuljo navora, tako na cesti, kot izven nje.


Leta 2012 je bil razred G še dodatno okrepljen z razširjeno paleto opreme zunanjih sprememb in novih varnostnih in udobnih funkcij, kot sta DISTRONIC Plus in sistem za pomoč pri parkiranju PARKTRONIC. AMG je prvič v modelu G 65 AMG ponudil legendarni 6-litrski V12 biturbo - v tem času najmočnejše terensko vozilo na svetu- z močjo 450 kW (612 KM) in elektronsko omejenim največjim navorom 1000 Nm. Novost je bil model G 63 AMG, ki ga je poganjal 5.5-litrski V8 biturbo z močjo 400 kW (544 KM) in največjim navorom 760 Nm. S 40 odstotki prodaje se je G 63 AMG razvil v najbolj priljubljeno različico v celotni družini razdreda G

Leta 2013 so na trg poslali G 63 AMG 6x6, ki je bil še posebej spektakularen in osupljiv s 400 kW (544 KM), šestimi pogonskimi kolesi, off-road redukcijo, portalnimi osmi za večji odmik od tal, pet diferencialov, ki jih je mogoče zakleniti med vožnjo. S sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah je G 63 6x6 AMG sistematično izpolnjeval vse topografske in meteorološke izzive, pri katerih so druga vozila odpovedala. Visokokakovostna, prefinjena notranjost s posameznimi zadnjimi sedeži, zagotavlja vozniku in potnikom optimalno udobje visokega razreda, tudi pri ekstremni terenski uporabi. Ne samo, da je prinesel razkošno notranjost prav tako se je pohvalil z oddaljenostjo od tal 45 centimetrov in impresivnimi zmogljivostmi na cesti.


Leta 2017 je Mercedes-Maybach G 650 Landaulet poudaril dejstvo, da razred G ne pozna meja. S svojim vrhunskim motorjem V12, portalnimi osmi, ekskluzivno opremo v zadnjem prostoru terenskega vozila, ki je bil omejen na 99 enot, izpolnil pa je pričakovanja najbolj zahtevnih kupcev. Poleti leta 2017 je s proizvodnje linije v Gradcu prišlo že 300.000 vozilo razreda G - to je bil model G 500 v designo Mauritius modri kovinski barvi s črnimi usnjenimi sedeži in kontrastnimi belimi šivi. 

Novo obdobje se je začelo januarja 2018 

Novi razred G je praznoval svojo premiero na North American International Auto Show v Detroitu. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. 

Tri močnejše izdaje, ki so zaznamovale 40. letnico, vključno z različico AMG, so na voljo z dvema različicma motorjev. Ekskluzivni poseben model je na voljo kot 6-valjni dizelski motor OM 656 kot G 400 d z močjo 243 kW (330 KM) in impresivnim največjim navorom 700 Nm pri 3.400 do 4.600 vrt./ min. Hkrati je tudi sistematično zasnovan, da bi izpolnil zakonodajo o emisijah (RDE - Real Driving Emissions). Vse komponente, pomembne za učinkovito zmanjšanje emisij, so nameščene neposredno na motorju. To prispeva k hitrejši učinkovitosti katalizatorja in filtra za trdne delce. Visokotehnološke funkcije, kot so postopki zgorevanja v stopničastih vdolbinah, dvostopenjski turbopolnilnik z izpušnimi plini in uporaba spremenljivega ventila CAMTRONIC zagotavljajo tudi povečanje učinkovitosti.


Modeli Mercedes-Benz so alternativno na voljo kot G 500 z zmogljivim 4-litrskim bencinskim motorjem V8. Biturbo proizvaja moč 310 kW (422 KM) in največji navor 610 Nm pri 2.000 do 4.750 vrt./min. Modeli Mercedes-Benz, ki označujejo obletnico razreda G prihajajo kot AMG Line. 

Fotogalerija