Novosti za gradbeni sektor

Nizozemski DAF je novinarjem predstavil svoje adute in novitete za gradbeni in komunalni sektor. Nove šasije, trpežne prednje in praktične tandemske osi. Vse te novosti smo imeli priložnost preizkusiti na cestah in v kamnolomu v okolici Malage.

Novosti za gradbeni sektor
Nove šasije, trpežne prednje in praktične tandemske osi. Vse te novosti smo imeli priložnost preizkusiti na cestah in v kamnolomu v okolici Malage.

RAZPON RAZŠIRJENIH OSI 
Poleg 7,5- ter 8- in 9-tonske prednje osi ponuja DAF tudi novo prednjo os nosilnosti 10 ton. Ta bo dostopna v serijah CF in XF, ki jih bo mogoče naročiti od druge polovice tega leta dalje. Gre za os, ki je zasnovana posebej za gradbeni sektor, v katerem so pogoste velike obremenitve na prednjem delu vozila, na primer pri montaži žerjava tik za kabino. Na voljo je kot podvozje z eno prednjo osjo in motorjema Paccar MX-11 ali MX-13. Naslednja novost je 7,5-tonska vlečna zadnja os z enojnimi kolesi. Ta ponuja novo oblikovano ohišje, ki se lahko pohvali z večjo togostjo in robustnostjo kot prejšnja različica in je celo lažja za 10 kilogramov. Statična obremenitev tovora se je povečala za 25 odstotkov na 26 ton. Na voljo je v seriji CF.

Novost so tudi na nove tandemske osi za tovornjake konfiguracije 8x4 in 6x4 v serijah CF in XF, ki se večinoma uporabljajo zunaj cest (npr. na gradbiščih, kamnolomih). Prva je 19-tonska tandemska os z oznako SR1132T in enojno redukcijo, listnatimi vzmetmi in kolutnimi ali bobnastimi zavorami. Je idealna izbira tam, kjer igra pomembno vlogo masa, zlasti pa je primerna za lahke betonske mešalce konfiguracije 6x4 ali 8x4. Za zahtevnejše aplikacije je na voljo tandemska os SR1360T v različici z 21 ali 26 tonami. Ta je opremljena z diskastimi zavorami in zračnim vzmetenjem. Na voljo je za triosne in štiriosne solo tovornjake.

CF in XF 8x4 z dvojno gnano tandemsko osjo in krmiljeno zadnjo osjo
Ena od zanimivejših kombinacij, katere proizvodnja se začne v zadnjem četrtletju letošnjega leta, se imenuje FAW. Gre za štiriosno šasijo, ki vključuje tandemsko os SR1360T z enojno redukcijo ali tandemsko os HR1670T z vodljivo zadnjo osjo. Skupna zakonska obremenitev je 27, tehnična obremenitev pa 36 ton. Velika prednost tovrstne konfiguracije se pokaže pri vožnji po kamnolomu, saj ponuja veliko okretnost in resnično manjši obračalni krog v primerjavi z drugimi vozili. Medosna razdalja je relativno krajša, kar omogoča obračalni krog 7,8 m (med stenami 8,5 m) s podporno krmilno osjo. V primerjavi s klasično štiriosno šasijo FAD ima ta za 75 cm večjo medosno razdaljo (530 cm) in s tem večji obračalni krog 10,1 m (10,8 m med stenami). Idealen je za mesta z omejenim prostorom in jih lahko vidimo v vlačilcih DAF kot mešalnike betona, prekucnike ali tovornjake z zadaj nameščenim dvigalom.

Novi CF 10x4
Je posebej narejen za težka dela v sodelovanju z nizozemsko družbo Estepe ter namenjen tržiščem Nizozemske, ki imajo legalizirano bruto obremenitev 49 ton. Prekucnik ima nameščeno dvojno krmiljeno 10-tonsko prednjo os in hidravlično krmiljeno 10-tonsko potisno os, ki jo je mogoče tudi dvigniti, in tandemsko os HR1670T z zračnim vzmetenjem. Največja dovoljena nosilnost, (predvsem pesek, gramoz ali kamenje) je 30 ton, kljub številnim osem pa je še vedno dovolj prostora za velik 350-litrski rezervoar za gorivo.


Kompaktni vlačilec XF FTM 8x4
Še ena novost je zadnja generacija težkega tovornega vozila XF FTM 8x4. Kompaktni vlačilec ima medosno razdaljo 465 cm in tehnično bruto maso 41 ton. Za preizkušanje je bila na voljo 12,9-litrska različica moči 530 KM in z največjim navorom 2600 Nm v razponu od 1000 do 1425 vrt./min. Čeprav je bila skupna masa vozila za potrebe novinarske predstavitve »le« 40 ton, lahko taki vlačilci vlečejo tudi do 120 ton. Pravzaprav je bilo precej zabavno poskusiti tako močan stroj z zelo nizko in precej dolgo prikolico (skupna dolžina kompozicije je bila 20 m). 


Motorji Paccar za CF in XF
10,8-litrski motor PACCAR MX-11 in 12,9-litrski PACCAR MX-13 v serijah CF in XF proizvajata moči od 220 kW/299KM do 390kW/530 KM in to pri manj kot 1.000 vrt./min. V kombinaciji z zadnjo generacijo avtomatiziranih menjalnikov TraXon z 12 in 16 prestavami predstavljata dobro izbiro za vse naloge. Za določene sektorje prevoza težjih bremen je na voljo tudi ročni menjalnik s 16 prestavami v kombinaciji z motorji MX-11 in MX-13. Za CF je na voljo tudi manjši 6,7-litrski PACCAR PX-7 motor moči 172 kW/234 KM in 239kW/325 KM. Za serijo LF so na voljo tudi štirivaljni motorji PX-5 in PX-4 in šestvaljni PX-7 motorji. DAF je pripravil tudi lažje tovornjake in vlačilce, serije CF in LF, ki so na voljo z 2, 3 ali 4 osmi in različnimi konfiguracijami ter medosnimi razdaljami, prilagojenimi različnim potrebam. Serija LF je namenjena zlasti za naloge v urbanem okolju.

Fotogalerija