Na Brennerski avtocesti uvajajo cestnino

Kot so poročali avstrijski mediji, so na sestanku v Bolzanu voditelji vlade Tirolske, Južne Tirolske in Trentina (Günther Platter, Arno Kompatscher in Ugo Rossi) odločili za uvedbo "cestnine za prehod" skozi Brenner. To pomeni, da se bodo cestnine na avtocesti Brenner prilagodile cestninam na drugih alpskih tranzitnih poteh.

Na Brennerski avtocesti uvajajo cestnino

Kot je poročala avstrijska tiskovna agencija (APA), se bodo o povečanju cestnin dogovoril v začetku marca po posvetovanju z Italijo pred volitvami italijanskega parlamenta.

Ukrepi Avstrije
Leta 2017 je skozi Brenner prešlo 2,25 milijona tovornjakov.
Na ta način je bila prekoračena meja strpnosti, kot je poudaril Günther Platter. V zadnjih letih so bili že izvedeni številni ukrepi: prepoved vožnje ponoči in ob koncih tedna, sektorska prepoved vožnje. Rešitve, ki se uporabljajo na Tirolskem, kot so pregledi v t.i. blokih, povzročajo ogromne prometne zastoje. Razlog je v tem, da policija ali cariniki nadzorujejo število tovornjakov, ki prečkajo mejo - ko gre za zgornjo mejo (na primer 250 ali 300, kot je v primeru Kufstein), morajo ostali tovornjaki v čakalni vrsti čakati eno uro. Po tem času se postopek ponovi.

Italijanski prevozniki kritizirajo avstrijsko strategijo
Conftrasporto, italijansko prometno združenje, kritizira načrt Avstrijcev in opozarja na svoje negativne gospodarske posledice. »Nihče ne kritizira potrebe po ukrepanju v zvezi z varstvom okolja. Vendar morajo biti razumni in morajo upoštevati naše gospodarske vidike:« je dejal Paolo Ugge, vodja Conftrasporta.

Ugge je italijanskega ministra za promet zaprosil, naj nasprotuje tirolskim načrtom, ki niso združljivi z evropskim pravom.