
Nova generacija tovornih pnevmatik
16.09.2025 Goodyear predstavlja KMAX GEN-3, novo generacijo tovornih pnevmatik, s katero nadgrajuje eno svojih najbolje prodajan...
Priključni hibridni štirikolesni pogon je edinstven v tem segmentu vozil in poleg izjemne zmogljivosti prinaša dolg električni doseg in odličen oprijem.
Sistem eHybrid 4MOTION združuje bencinski motor 1,5 TSI s 130 kW (177 KM) in 250 Nm navora ter dva elektromotorja, enega na vsaki osi. Pogon sprednje osi je enak kot pri Volkswagnovih osebnih priključnih hibridnih modelih, saj sta bencinski motor in elektromotor z močjo 85 kW (115 KM) povezana s 6-stopenjskim menjalnikom DSG in neodvisno ali skupaj poganjata sprednjo os.
Na zadnji osi je dodaten elektromotor s 100 kW (136 KM), ki prispeva k boljšemu oprijemu in splošni zmogljivosti. Vgrajena je tudi visokonapetostna baterija z bruto zmogljivostjo 25,7 kW (19,7 kWh), ki omogoča do 95 kilometrov dosega izključno na elektriko. Možni so štirje načini vožnje: Eco, Comfort, Sport in Individual, pri čemer se zadnji elektromotor uporablja v načinih Eco in Comfort in se aktivira le pri hitrostih nad 65 km/h. V načinih Sport in Individual je zadnji elektromotor stalno vklopljen do hitrosti 130 km/h, nato pa se vedno izklopi. Električni štirikolesni pogon se upravlja prek sistema ESC in je popolnoma nastavljiv, v vseh kombinacijah od samo sprednjega pogona do samo zadnjega pogona.
Skupna moč sistema je 180 kW (245 KM) s 450 Nm skupnega navora, pri čemer je zaradi dveh elektromotorjev na voljo zelo visoka raven navora v zelo širokem območju vrtljajev. Premikanje vedno poteka s pomočjo sprednjega elektromotorja, na katerega se lahko, odvisno od pogojev in zahtev po moči, priključi tudi zadnji elektromotor in bencinski motor. Pri delni obremenitvi se bencinski motor čim pogosteje izklopi, in tudi pri prazni bateriji sistem deluje kot navaden hibrid z majhno nizko porabo 7,5 – 8,1 l/100 km.
Pogon na zadnja kolesa je na voljo tudi, ko je baterija prazna, saj v primeru potrebe po dodatnem oprijemu in prazni bateriji sprednji elektromotor deluje kot generator, medtem ko bencinski motor in zadnji elektromotor premikata vozilo. Baterijo je poleg regenerativnega zaviranja mogoče polniti tudi na hitrih (DC) polnilnicah z močjo 50 kW ali AC polnilnicah z močjo do 11 kW.