Koronavirus usmerja evropski prevozniški trg

V obdobju krize koronavirusa je v prvem četrtletju leta 2020 na prevozniškem trgu prišlo do znatnih nihanj.

Transportni barometer TIMOCOM
Transportni barometer TIMOCOM: : Koronavirus usmerja evropski prevozniški trg

Negotovost v zvezi s potekom krize zaradi koronavirusa je marca privedla do znatnega porasta ponudb tovora na evropskem prevozniškem trgu. »Številna podjetja so zaradi predvidenega zapiranja mej in drugih omejitev, povezanih s koronavirusom, pohitela z naročili,« pojasnjuje poslovni analitik podjetja TIMOCOM Tilman Fecke, ko razlaga nenavadno visok porast ponudb tovora, ki je na vodilni evropski borzi tovora trajal do sredine marca.

Tako je TIMOCOM v prvem četrtletju 2020 pri ponudbah tovora zabeležil 16-odstotno povečanje v primerjavi z enakim obdobjem prejšnjega leta; število prevozov iz držav EU v smeri Italije se je povečalo za 26 odstotkov, v smeri Poljske pa za kar 53 odstotkov. Posebej veliko povpraševanje je bilo po vozilih za hlajene prevoze. Na vrhuncu je bilo povpraševanje po hlajenih prevozih za kar 50 odstotkov višje kot v preteklem letu, poroča upravljavec borze tovora.

Količina tovora sredi marca upadla za več kot dve tretjini

Sredi marca so po vsej Evropi začeli veljati omejitveni ukrepi, kar je povzročilo preobrat v krivulji rasti. Ti ukrepi so namreč zaustavili obratovanje večine proizvodnih obratov in privedli do upada števila dobav, z izjemo področja maloprodaje živil. »Kljub povečanemu število prevozov v živilski panogi se je količina tovora od sredine do konca marca po vsej Evropi zmanjšala za več kot dve tretjini,« poroča Tilman Fecke. »Podobne situacije v času pred veliko nočjo še ni bilo.« Običajno je v tem času v sistemu TIMOCOM objavljenih do 750.000 ponudb tovora in tovornega prostora dnevno.

Čeprav prevozniška podjetja v času omejitev obupano iščejo naročila, s katerimi bi zapolnila svoja tovorna vozila, so se tovorne kapacitete, ki so na voljo prek sistema TIMOCOM, v prvem četrtletju tega leta zmanjšale. Tako se je število razpoložljivih tovornih vozil v prvem četrtletju v primerjavi z enakim obdobjem lani zmanjšalo za tri odstotke; v Nemčiji se je število ponudb tovornih vozil zmanjšalo celo za 15 odstotkov. Kako je to mogoče?

»Opazili smo, da so prevozniška podjetja del svojega voznega parka zaradi neizkoriščenosti začasno umaknila s trga,« pojasnjuje predstavnik podjetja TIMOCOM, Gunnar Gburek. Tako je izredno stanje, ki že nekaj tednov vlada po svetu, privedlo do izkrivljanja razmer na trgu. Gunnar Gburek vseeno ostaja optimističen: »Trenutno opažamo pri ponudbah tovora rahel trend rasti. Kakšen bo nadaljnji vpliv pandemije koronavirusa na prevozniško panogo, bomo lahko videli šele v drugem četrtletju.«

S transportnim barometrom FreightTech podjetje TIMOCOM od leta 2009 analizira razvoj ponudb in povpraševanja po prevozu na borzi tovora, ki je vključena v sistem pametne logistike. Več kot 130.000 uporabnikov tukaj vsak dan objavlja tudi do 750.000 mednarodnih ponudb tovora in tovornega prostora. Sistem pomaga več kot 43.000 strankam podjetja TIMOCOM pri doseganju logističnih ciljev s pametnimi, varnimi in preprostimi rešitvami.