Hibridni pogon za linijski avtobus

Potem ko je Iveco Bus pred dobrim letom dni na sejmu FIAA 2022 predstavil hibridni avtobus z nizkopodnim vstopom Crossway Low Entry Hybrid, sedaj ponudbo hibridnega pogona širi tudi na klasično linijsko izvedbo Crosswayja standardne višine.

Iveco Crossway Hybrid
Iveco Crossway Hybrid | Foto: Iveco Bus

Crossway Hybrid, ki je na voljo v treh dolžinah: 10,8, 12 in 13 metrov ter v dveh različicah notranje zasnove Pop in Line, širi ponudbo najbolj uspešnega Ivecovega avtobusa – proizvedenih je bilo že več kot 65 tisoč enot. Njegovi glavni aduti so dobra potniška kapaciteta, prostoren prtljažni prostor in ugodni skupni stroški lastništva, ki se bodo s hibridno izvedbo še zmanjšali.

 Iveco Crossway Hybrid

Preprosta in učinkovita rešitev

Hibridna tehnologija, ki jo ponuja Iveco Bus, je na voljo s samodejnim menjalnikom Voith DIWA NXT v kombinaciji z zmogljivim rekuperacijskim elektromotorjem s 35 kilovati moči. Elektromotor deluje kot zaganjalnik in generator za rekuperacijo kinetične energije, nabrane med fazami pojemka in zaviranja, pridobljena energija pa se shranjuje v visokoenergijsko baterijo LTO (napetosti 48 voltov), nameščeno na zadnjem delu strehe. Elektromotor podpira dizelski motor Cursor 9 med fazami speljevanja z mesta.

S temi lastnostmi novi Crossway Hybrid omogoča velike prihranke pri porabi goriva v primerjavi s standardno različico brez hibridnega modula. Poleg tega ta nova hibridna rešitev, v kombinaciji z uporabo obnovljivih goriv, dodatno zmanjša emisije CO2.

 

Posodobljen zunanji videz

Linijski avtobusi Crossway so bili deležni tudi posodobitve zunanjega videza. Prejeli so povsem novo – sodobnejšo prednjo masko, z novimi žarometi, ki jih že poznamo iz Ivecovega tovornega programa in so na voljo tudi v LED-izvedbi.

Poleg oblikovne posodobitve so v serijsko opremo vključeni še novi asistenčni in varnostni sistemi, tako da avtobusi izpolnjujejo vse zahteve, ki jih prinaša nova evropska uredba o splošni varnosti (GSR), ki bo stopila v veljavo letošnjega julija.

Iveco Crossway Hybrid

Široka izbira modelov

Z dodatkom nove hibridne izvedbe Crossway Hybrid družina linijskih avtobusov sedaj ponuja številne izvedbe in izbor različnih pogonskih možnosti, ki vse izpolnjujejo normo Euro 6e:

  • Crossway Pop & Line, dolžine 10,8, 12 in 13, združljiv z XTL, opremljen z dizelskim motorjem Tector 7 ali Cursor 9
  • Crossway CNG Pop & Line, dolžine 12 in 13 metrov, združljiv z biometanom, opremljen s plinskim motorjem CNG Cursor 9
  • Crossway CNG Hybrid Pop & Line, dolžine 12 in 13 metrov, združljiv z biometanom, opremljen s plinskim motorjem CNG Cursor 9
  • Crossway B100 Pop & Line, dolžine 10,8, 12 in 13 metrov, opremljen z motorjem Tector 7 združljivim z gorivom HVO.

Hibridne izvedbe bodo, tako kot tudi druge izvedbe Crosswayja, proizvajali v tovarni Iveco Bus v mestu Vysoké Myto na Češkem. Novi model je že na voljo za naročila, medtem ko so prve dobave predvidene prihodnjega julija.

Fotogalerija