eActros dostavil pivo in preste
04.10.2024 V Münchnu se je 21. septembra začel Oktoberfest in kot vsako leto je v tem času povpraševanje po pivu še posebej veli...
MAN je pričel s prodajo popolnoma električnega dostavnika, s čimer je naredil še en korak naprej v smeri brez-emisijskih voženj v mestnih središčih. S svojim električnim motorjem bo MAN eTGE zadovoljil sedanje in prihodnje zahteve po čistem načinu prevoza dobrin v mestih in ostalih urbanih središčih. Takšnim nalogam bo zlahka kos, za to pa bodo skrbele številne različice z nosilnostjo med 950 in 1.700 kilogrami, z največjo skupno dovoljeno maso 3,5 oziroma 4,25 tone, električni doseg pa bo v vsakem primeru znašal 160 kilometrov.
Okoli 70 odstotkov lahkih gospodarskih vozil, ki se uporabljajo v urbanih območjih, povprečno prevozi manj kot 100 kilometrov na dan. Tudi njihova povprečna hitrost je nizka. Z upoštevanjem tega je teoretični doseg 160 kilometrov dovolj velik, da bo pokril okoli tri četrtine potreb po mestnih in primestnih vožnjah. In podobno kot pri mobilnih telefonih tudi tukaj lahko pričakujemo, da bo polnjenje baterij v vozilih postalo nekaj povsem običajnega – večina polnjenj bo potekala ponoči.
Devet ur je potrebnih za popolnoma napolnjene baterije
Časi polnjenja se razlikujejo. Polnilna postaja z močjo 40 kW napolni baterijo do 80 odstotkov v 45 minutah. Pri uporabi manj zmogljive stenske polnilnice z izmeničnim tokom, bo MAN eTGE napolnjen in pripravljen na polno operativno zmogljivost po nekaj manj kot petih urah in pol. Približno devet ur je potrebnih za popolnoma napolnjene baterije, če uporabnik polni preko klasične hišne vtičnice.
Z ustreznim vzdrževanjem baterij s kapaciteto 36 kWh, slednje po desetih letih in po okoli 2.000 ciklih polnjenja, izgubijo le okoli 15 odstotkov svoje moči. Vzdržljivost je še posebej dobra tudi zato, ker se posamezni moduli šestih ali dvanajstih celic lahko menjajo ločeno oziroma neodvisno od ostalega sklopa. Moduli so nameščeni pod rahlo dvignjenim dnom, kakršnega sicer uporabljajo dizelske različice z zadnjim pogonom.
Električna različica je gnana na sprednji kolesi in uporablja električni motor s 100 kW moči. Slednji ponuja 290 Nm navora, ki je na voljo v trenutku že ob samem speljevanju in ohranja svojo vrednost skozi celoten obseg pospeševanja, kar zagotavlja odločnost v vseh razmerah. V povezavi z največjo dovoljeno hitrostjo 90 km/h to pomeni, da takšno vozilo na 100 kilometrov dolgi poti porabi za okoli 20 kWh električne energije.