Deveta generacija Hiluxa

Toyota je objavila prve informacije o deveti generaciji Hiluxa, ki naj bi bila na voljo z električnim, hibridnim in klasičnim pogonom, za leto 2028 pa je napovedan tudi model na vodikov pogon.

Toyota Hilux
Toyota Hilux | Foto: Toyota

Toyota svoj pristop k različnim rešitvam pogonskih sklopov imenuje 'multipath', saj se zaveda, da različnih potreb strank in lokalnih razmer ni mogoče zadovoljiti z eno samo rešitvijo. Popolnoma novi Hilux bo zato strankam na voljo z vrsto možnosti, ki ustrezajo njihovim potrebam in lokalnim voznim razmeram. Z električnimi, hibridnimi, dizelskimi in bencinskimi motorji, ki so vključeni v širšo evropsko ponudbo, bo Hilux imel več možnosti pogonskih sklopov kot kateri koli drug Toyotin model.

Toyota Hilux

Toyota svojo novo filozofijo zunanjega oblikovanja imenuje 'čvrsta in agilna', s čimer poudarja njeno močno držo. Sprednji del krasijo novi ozki žarometi, ki jih na moderen način povezuje osrednja letev z logotipom Toyota. Električni modeli nimajo tradicionalne maske hladilnika, imajo pa tudi posebna aluminijasta platišča.

Toyota Hilux

Vse različice vključujejo novo zadnjo stopnico (na obeh straneh) za lažji dostop do tovornega prostora in prenovljeno stransko stopnico. Z novo generacijo bo imel Hilux le eno karoserijsko obliko – dvojno kabino, Toyota pa poudarja, da je to prednost kupcev. Notranja zasnova v veliki meri temelji na modelu Land Cruiser. Sredinska konzola ima novo horizontalno zasnovo, vključno z 12,3-palčno digitalno instrumentno ploščo in osrednjim multimedijskim zaslonom na dotik (12,3 palca).

Toyota Hilux

To je tudi prvi Hilux z električnim servo volanom, ki prinaša prednosti bolj neposrednega krmiljenja, lažjega manevriranja in manjšega tveganja povratnega sunka pri vožnji po neravnem terenu. Uvedba električnega pogona je velik korak za Hilux, Toyota pa pravi, da je to dosegla, ne da bi pri tem žrtvovala svojo priznano kakovost, vzdržljivost in zanesljivost.

Toyota Hilux

Električni model uporablja tudi šasijo s posebnimi ukrepi za zaščito baterije pred poškodbami ali vdorom vode. Zmogljivost bredenja skozi vodo je na ravni trenutnega modela z motorjem z notranjim zgorevanjem. Pogonski sklop uporablja litij-ionsko baterijo s kapaciteto 59,2 kWh in en elektromotor (z menjalnikom) na vsaki osi, kar zagotavlja stalni pogon na vsa kolesa. Sprednji elektromotor razvije 205 Nm navora, zadnji elektromotor pa dodatnih 268,6 Nm. Prvi podatki kažejo na nosilnost 715 kilogramov in možnost vleke prikolice do 1.600 kilogramov, medtem ko je doseg WLTP približno 240 kilometrov. Toyota napoveduje najboljše zmogljivosti polnjenja v svojem razredu, kar naj bi skrajšalo čas, porabljen za polnjenje.

Toyota Hilux

Hibridni pogon ostaja enak kot pri trenutnem modelu in združuje 2,8-litrski turbodizel z močjo 150 kilovatov (204 konjskih moči) in 500 Nm navora ter elektromotor-generator (PSM) z močjo 12 kilovatov in 65 Nm navora. Elektromotor-generator je nameščen visoko, tako da vozilo ohrani sposobnost bredenja skozi vodo do globine 70 centimetrov. Pričakuje se, da bo to najbolje prodajan model nove generacije v Evropi, proizvodnja pa se bo začela spomladi 2026.

Toyota Hilux

Toyota bo klasične pogone ponujala le na vzhodnoevropskih trgih (če bomo med njimi, bomo še videli), na voljo pa bosta 2,8-litrski dizelski motor (2,4-litrskega ne bo več) in 2,7-litrski bencinski motor. Za leto 2028 je napovedana tudi različica z gorivnimi celicami, saj je Toyota že razvila tehnologijo vodikovega pogona, ki je na voljo v modelu Mirai in nekaterih tovornih modelih.

Toyota Hilux

Fotogalerija

Protected by reCAPTCHA, Google Privacy Policy and Terms of Service apply.