Z nadzorom tlaka do zmage

V prvi polovici januarja je potekal eden najzahtevnejših vzdržljivostnih avtomobilskih relijev na svetu. Člani zmagovalne ekipe, ki so zasedli prvo, tretje in četrto mesto, so se upravičeno zanašali na Goodyearovo tehnologijo.

Reli Dakar
Reli Dakar | Foto: Goodyear

Po skoraj 9.000 kilometrih kamnitega, peščenega in blatnega terena na dirki v Dakarju, je nizozemska ekipa De Rooy s tremi vozili zasedla prvo, tretje in četrto mesto. Zmagovalna ekipa je uporabljala Goodyearove terenske pnevmatike OFFROAD in Goodyearov sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah. 

Pnevmatika je stična točka med vozilom in tlemi

Izbira pravih pnevmatik je za zmago na dirki ključna. Goodyearovi inženirji so se z ekipo De Roy na dirko v Dakarju pripravljali že pred tremi meseci, ko so v Maroku izvedli simulirano različico relija. Test je služil kot ocena zmogljivosti terenskih pnevmatik, ki jih odlikujejo posebna zmes, globoka nedrseča tekalna plast in izboljšana odpornost proti prerezom. 

Terenske pnevmatike, s katerimi Goodyear dosega uspehe v Dakarju več let zapored, so enakih specifikacij, kot tiste, ki so na voljo upravljavcem voznih parkov po Evropi. Zasnovane so zlasti za nizko stopnjo segrevanja in visoke hitrosti.


Rešitve za upravljanje pnevmatik pripomorejo k boljšim rezultatom

K zmagi na dirki je pripomogel tudi Goodyearov sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah (Tire Pressure Monitoring System ali TPMS). Tehnologija vsebuje senzor, nameščen na pnevmatiko, ki voznika prek zaslona na armaturni plošči opozori na nepravilnosti v tlaku v pnevmatiki. Vnaprejšnje opozorilo glede temperaturnih sprememb in sprememb tlaka v pnevmatikah lahko ekipi prihrani dragocen čas, ki bi bil sicer namenjen odpravljanju napak. 

Identična tehnologija pomaga prihraniti čas tudi na evropskih cestah. Poleg povečanja učinkovitosti in izboljšanja varnosti voznega parka, Goodyearova tehnologija TPMS še poenostavlja postopek preverjanja stanja pnevmatik in zmanjšuje število ur, ki jih vozni parki namenijo rutinskim pregledom. Veliko prednost opozorila o prenizkem tlaku v pnevmatiki pa predstavljata še preprečevanje nadaljnje poškodbe pnevmatike in izogibanje negativnim vplivom na izkoristek goriva.