Volkswagen Group Logistic in MAN vodita preobrazbo

Da bi spodbudili elektrifikacijo cestnega tovornega prometa, sta Volkswagen Group Logistics in MAN Truck & Bus na dogodku E-Experience združila logistična podjetja, upravljavce polnilnih postaj, proizvajalce polnilnih postaj in stranke z izkušnjami pri uporabi električnih tovornjakov.

MAN eTruck Forum
MAN eTruck Forum | Foto: MAN Truck & Bus

Volkswagen Group Logistics in MAN Truck & Bus želita skupaj spodbujati elektrifikacijo cestnega tovornega prometa, zato sta podjetji 5. novembra letos v MAN Truck Forum povabili mednarodna logistična podjetja, upravljavce polnilnih postaj, proizvajalce polnilnih postaj in stranke z izkušnjami pri upravljanju električnih tovornjakov. Geslo dogodka je bilo: 'Skupaj za trajnostno logistiko, skupaj za ničelne emisije'.

Simon Motter, vodja Volkswagen Group Logistics: »Nenehno si prizadevamo zmanjšati vpliv naših transportnih dejavnosti na okolje. Poleg optimizacije naših procesov se naša pobuda goTozero impact logistic osredotoča na trajnostne tehnologije in energije kot ključne vzvode za večje varstvo podnebja. Zlasti v kopenskem prometu so emisije CO₂ dizelskih tovornjakov še posebej visoke v primerjavi z zmogljivostjo prevoza. Zato menimo, da so električna vozila najprimernejša tehnologija za okolju prijaznejši vozni park.«

Za logistiko dobaviteljev avtomobilske industrije je značilna visoka stopnja standardizacije, zelo pogosto pa gre za volumenske tovore, ki zahtevajo prikolice z notranjo višino treh metrov. To zahteva tako imenovane 'lowliner' oziroma 'mega' vlačilce z nižjim položajem sedla, in po uvedbi električnih modelov eTGX in eTGS oktobra 2023 je MAN edini proizvajalec, ki ponuja takšne modele. Od začetka leta 2025 so električni tovornjaki MAN v voznih parkih večjih evropskih logističnih podjetij v vsakodnevni uporabi prevozili skupno več kot pet milijonov kilometrov, kar potrjuje njihove možnosti uporabe za različne transportne naloge.

MAN eTruck Forum

Električni vlačilci in tovornjaki MAN imajo modularni sistem baterij, ki strankam omogoča izbiro med dosegom in nosilnostjo. Danes je z električnimi modeli MAN mogoče pokriti že več kot 80 odstotkov vseh aplikacij tovornjakov, od prevoza na gradbiščih do komunalnih aplikacij in avtomobilske logistike.

»Prve stranke so z MAN eTGX v dobrem letu dni prevozile že več kot 100.000 kilometrov, kar kaže, da so električni tovornjaki zanesljivi in praktični. Vedno več strank prihaja do istega zaključka: trenutno imamo približno tisoč naročil za naše električne modele, trend pa narašča,« pojasnjuje Friedrich Baumann, član izvršnega odbora MAN za prodajo in rešitve za stranke.

»V Nemčiji smo podaljšali oprostitev cestnin za tovornjake z ničelnimi emisijami do leta 2031. To je pomemben signal, ki našim strankam zagotavlja potrebno predvidljivost. Vendar pa mala in srednje velika podjetja potrebujejo več podpore v obliki programov financiranja. Širitev polnilne infrastrukture potrebuje tudi nadaljnji zagon v obliki hitrejših postopkov odobritve in širitve električnih omrežij,« dodaja direktor prodaje pri MAN-u.

MAN eTruck Forum

Prevozno podjetje Nanno Janssen iz Leerja ima že 35 električnih tovornjakov, naročenih pa jih je še nekaj, vključno s 15 modeli MAN eTGX. Generalni direktor Nanno Janssen je na forumu predstavil svoje izkušnje: »Prevoz na dolge razdalje z električnimi tovornjaki je v Evropi že danes mogoč, zdaj pa ga moramo dvigniti na višjo raven.« Volkswagnova skupina Logistics in MAN sta organizirala dogodek E-Experience, da bi lahko logistična podjetja, proizvajalci gospodarskih vozil, prevozniki in ponudniki polnilne infrastrukture sodelovali pri odpravljanju obstoječih ozkih grl in našli rešitve za trajnostni tovorni promet.

Fotogalerija

Protected by reCAPTCHA, Google Privacy Policy and Terms of Service apply.