V zimskem času dovolj tovora

TimoCom je prvič zabeležil več tovora kot tovornih vozil v zadnjem četrtletju leta 2016

TimoCom

TimoComov prevozniški barometer je v zadnjem četrtletju kazal razmerje med tovorom in tovornimi vozili 53:47. To je prava mala senzacija, saj je TimoCom s tem rezultatom prvič zabeležil presežek tovora v tem času! Zagotovo drži: evropski prevozniški trg je bil vse prej kot zamrznjen.

Tretje četrtletje se je zaključilo z najvišjo vrednostjo leta in četrtletja z 61-odstotnim deležem tovora. Tako velikega obsega tovora v sledečih mesecih ni bilo več, kljub temu pa so bili bolj bogati s tovorom kot kdajkoli prej. Vsi trije meseci so dosegli oznako 50 % in so v tej točki ohranili raven prejšnjega in hkrati najbogatejšega četrtletja v letu 2016.

Presežki tovora v celotnem zadnjem četrtletju
Glavni govorec podjetja TimoCom, Marcel Frings, je v poročilu o tretjem četrtletju prevozniškega barometra leta 2016 napovedal zlato jesen. Trenutne številke kažejo, da je imel prav. Oktobra 2016 je 59 % ponujenega tovora stalo nasproti 41 % prostih kapacitet tovornih vozil.

Ostalo je vprašanje, ali bo mesec november padel tako kot prejšnja leta. Ta bojazen se je sicer uresničila, toda zaradi bogate jeseni se je delež tovora v novembru 2016 obdržal pri 50 %. Izredno zanimivo pri tem: to je kar dvanajst odstotnih točk več tovora kot leta 2014 in 2015. So bili ljudje v preteklem letu aktivnejši in so že prej mislili na božične nakupe? Morda. Toda potrošnja se je nadaljevala tudi v mesecu decembru.

Čeprav je bil november 2016 že zelo bogat s tovorom, se je obseg tovora v božičnem mesecu še povečal in dosegel 51 %. Frings je pojasnil vzroke za bogato zadnje četrtletje leta 2016: »Ker je bil konec leta brez snega, so lahko blago prevažali brez vremenskih težav. Poleg tega tekoči delovni procesi niso bili moteni zaradi delodajalcem prijaznih praznikov.«

Pozitivni obeti za leto 2017
Na splošno se je leto 2016 kljub zelo mirnemu začetku razvilo v s tovorom zelo bogato leto: od začetka pomladi je delež tovora v vsakem rezultatu četrtletja presegal proste kapacitete tovornih vozil. V končnem obračunu se je v celem letu pokazalo razmerje med tovorom in tovornimi vozili 48:52, kar je bližje teoretičnemu optimumu kot rezultat iz leta 2015 (46:54).

Toda kaj pripravlja novo leto za gospodarstvo in logistiko? Frings ostaja optimističen: »Po napovedih bo tudi leto 2017 leto rasti. Kljub temu obstajajo tveganja, kot so prihajajoče volitve na Nizozemskem, v Franciji in Nemčiji ter splošni politični razvoj. Velja počakati in videti, ali bo to vplivalo na delovanje gospodarstva.«