
Električna zver
17.07.2025 Ob trideseti obletnici podjetja je Thomann Nutzfahrzeuge predstavil zelo atraktiven tovornjak Renault E-Tech T, izdel...
Na več kot 40.000 m² razstavnega prostora je junija skoraj 400 razstavljavcev predstavilo najnovejša vozila, tehnologije in storitve na področju urbane mobilnosti.
Letošnja izdaja UITP je gostila več kot 10.000 strokovnjakov za javni prevoz, od prevoznikov in proizvajalcev vozil do dobaviteljev iz industrije in oblikovalcev politik z vsega sveta.
Mercedes-Benz eCitaro je v Hamburgu premierno predstavil novo generacijo baterij NMC4. Nove baterije nimajo le večje zmogljivosti, imajo tudi večjo energijsko gostoto in so bolj odporne na hitro polnjenje z močmi do 300 kilovatov, kar koristi dosegu in življenjski dobi. Solo avtobus je zdaj na voljo z do 666 kWh kapacitete, zgibni avtobus pa z do 777 kWh. Nove baterije ne prihajajo več od podjetja Akasol, temveč jih dobavlja poljsko podjetje BMZ. Nove baterije bodo od začetka leta 2026 serijsko vgrajene v vse modele serije eCitaro in v zgibni eCitaro G z gorivnimi celicami.
Poleg nizkopodnega avtobusa E-Way so različni tematski otoki ponujali informacije o rešitvah za električne avtobuse, ki podpirajo prevoznike pri načrtovanju in izvajanju rešitev za mobilnost brez emisij. Iveco On pomaga pri upravljanju voznega parka in optimizaciji porabe energije. Z uporabo mešane resničnosti – derivata virtualne resničnosti – je bilo mogoče videti podrobnosti notranjosti razstavnega vozila.
MAN je predstavil Lion's City modelskega leta 2025 z novo generacijo inovativnega litij-ionskega (NMC) baterijskega paketa, ki ga proizvajajo v svoji tovarni v Nürnbergu. Nova generacija baterij je učinkovitejša, lažja in ima večjo energijsko gostoto ter izboljšano globino praznjenja (90 % DOD). S tem mestni avtobus potrebuje manj baterijskih paketov ob enakem ali celo večjem dosegu – kar istočasno povečuje potniško kapaciteto. MAN BatteryPack je mogoče reciklirati do 96 odstotkov, z njimi pa bo mogoče prevoziti 1 milijon kilometrov, z življenjsko dobo do 14 let – kar je edinstveno na trgu. Vsak baterijski sklop ima kapaciteto 89 kWh, celice pa so prizmatične.
Poljski proizvajalec je predstavil model Urbino 12 Electric s tako imenovanim modularnim pogonom. Rešitev omogoča, da so vse baterije nameščene na strehi, zato je v avtobus več prostora za potnike. Baterije naslednje generacije s kapaciteto več kot 600 kWh ponujajo doseg 600 kilometrov (eSORT 2).