Tehnologija, ki bo pomagala predvideti prometne nesreče

Konzorcij pod Fordovim vodstvom razvija inovativno orodje za izboljšanje varnosti v prometu s predvidevanjem, ki uporablja podatke povezanih vozil in inteligentnih senzorjev ob cesti. To pa bi lahko pomagalo zagotoviti varnejšo in preprostejšo vožnjo v mestih in večjih naseljih.

car-crash-street

Vsako leto več kot 1,3 milijona ljudi izgubi življenje na cestah po svetu – približno 3.700 vsak dan – poškodbe v prometu pa so osmi glavni vzrok smrti globalno. Poleg vpliva na ljudi imajo nezgode tudi znatne finančne posledice. Britansko ministrstvo za promet ocenjuje letne gospodarske stroške zaradi prometnih nezgod na več kot 35 milijard funtov (približno 38,5 milijarde evrov).

Orodje za varnost v prometu, ki temelji na podatkih, bo analiziralo informacije povezanih vozil, pametnih senzorjev ob cestah in podatke lokalnih služb ter predvidelo verjetne lokacije in možne bistvene vzroke žarišč, ki ogrožajo prometno varnost. Tovrstni vpogledi bodo omogočili mestom preventivno ukrepanje pri odpravljanju težav na cestah in v križiščih, ki najbolj ogrožajo udeležence v prometu.

Podatki za izboljšanje prometne varnosti

Ford je izvedel obsežne raziskave možnosti uporabe povezanih vozil in analiz predvidevanja za izboljšanje varnosti v prometu. Zdaj bo v sklopu 18-mesečnega projekta, ki se je začel letos poleti, na območju okrožja Oxfordshire in Londona prostovoljno povezanih do 700 osebnih in gospodarskih vozil.


Podrobni telematski podatki flote vozil – na primer uporaba zavorne stopalke in stopalke za pospeševanje ter kot volanskega obroča – bodo vključeni v analize skupaj z informacijami do 25 dodatnih pametnih senzorjev, ki jih bo v Oxfordshiru zagotovilo za zajem in razvrstitev podatkov iz prometa specializirano podjetje Vivacity Labs, kar bo skupno število uporabljenih senzorjev povečalo do 100.

Vivacityjevi senzorji ob cestah z uporabo algoritmov strojnega učenja zaznajo primere skorajšnjih trčenj in lahko analizirajo vzorce premikanja ranljivih udeležencev v prometu, kot so kolesarji in pešci, pa tudi nepovezanih vozil. Vsi podatki, ki jih delijo senzorji, so že pri viru anonimizirani z izbrisom posnetega videa, da so ceste varnejše brez vdora v zasebnost.

Strokovnjaki Raziskovalnega središča za prometno varnost na Univerzi Loughborough, ki jih vodi višja predavateljica Ruth Welsh, bodo skupaj z ekipo za varnost v prometu ter spremljanje in analizo Fordovih globalnih podatkov analizirali podatke voznikov in vozil, svet okrožja Oxfordshire pa se bo osredotočal na to, kako lahko viri podatkov lokalnih organov v kombinaciji z orodjem z možnostjo predvidevanja izboljšajo varnost za vse udeležence v prometu.

Vpogled in analizo bodo uporabili za dodatno preverjanje in razvoj algoritma in orodja za digitalno prometno varnost v prilagodljiv komercialni izdelek, ki bo koristil mestom in njihovim prebivalcem na vseh koncih sveta. Konzorcij si bo prizadeval tudi za odkrivanje dodatnih dejansko uporabnih aplikacij za vpogled v prometno varnost, povezano s predvidevanjem.

 Preizkušanje povezanih vozil

Projekt sledi dvema uspešnima preizkusoma v Londonu, v katerih so znanstveniki za analize podatkov oddelka Ford Mobility pregledali vzorec z več kot milijonom prevoženih milj (1,6 milijona km) povezanih vozil, da bi lahko s prepoznavanjem in analizo lokalnim uradom posredovali smernice za izboljšanje varnosti na različnih žariščih s povečano nevarnostjo v prometu na širšem območju Londona.

Priporočila za izboljšave so vključevale tudi uvedbo kamer za snemanje vozil, ki so prevozila rdečo luč na semaforju, da bi tako preprečili neupoštevanje prometne signalizacije, obrezovanje vegetacije za boljšo vidnost prometnih znakov, dvojno višino znakov in signalov, preplastitev površine cestišča in opozorila na preveč štrleče pokrove jaškov.

Oddelek Ford Mobility sodeluje tudi z organi v Kőlnu v Nemčiji in Valencii v Španiji, da bi odkrili dodatne načine, s katerimi bi lahko analiza informacij povezanih vozil in infrastrukture koristila urbani mobilnosti.