SuperTruck II - tovornjak poln inovacij

Daimler Truck North America (DTNA), hčerinska družba Daimler Truck, je v Las Vegasu razkril Freightliner SuperTruck II, ki uporablja vrsto tehničnih inovacij za prikaz potenciala učinkovitosti v tovornem prometu.

Freightliner SuperTruck II
Freightliner SuperTruck II | Foto: Daimler Truck

Konceptno vozilo je bilo razvito v okviru programa SuperTruck, ki ga sofinancira Ministrstvo za energijo ZDA in katerega cilj je zmanjšati emisije v cestnem tovornem prometu. V okviru programa SuperTruck inženirji DTNA raziskujejo tehnologije naslednje generacije za težka tovorna vozila, tehnične načine za njihov razvoj in načine njihove vključitve v serijsko proizvodnjo.

Razvoj novih tehnologij

DTNA se osredotoča na razvoj novih tehnologij za obetavne ključne komponente in sisteme za izboljšanje učinkovitosti delovanja tovornjakov v resničnem svetu in povečanje učinkovitosti voznega parka. Izboljšana aerodinamika vlačilca, pnevmatike z nizkim kotalnim uporom, izboljšave pogonskega sklopa in upravljanje energije z naprednimi tehnologijami so bili opredeljeni kot področja tehnoloških inovacij, ki bi lahko v prihodnosti vstopila v proizvodnjo za stranke.


Najbolj aerodinamičen tovornjak, kar jih je Freightliner kdaj izdelal

Freightlinerjevim inženirjem je uspelo preseči aerodinamične izboljšave in zmanjšati aerodinamični upor tovornjaka SuperTruck II za več kot 12 odstotkov v primerjavi s tovornjakom SuperTruck I. Namesto radikalne spremembe strukture tovornjaka je bil cilj zasnove za SuperTruck II redefinirati obstoječo obliko tovornjaka. 

Preoblikovani pokrov motorja, odbijač in obloga šasije dobro delujejo z obstoječo strukturo kabine in zdaj omogočajo nemoten pretok zraka okoli tovornjaka. Maska, odprtine za dovod zraka in vrata so bili preoblikovani tako, da so čim bolj gladki, da ne bi slabšali aerodinamike tovornjaka. Aktivni stranski podaljški in sistem strešnega spojlerja zaprejo prostor med kabino in prikolico za do štiri palce pri avtocestni vožnji, izboljšan aerodinamični nadzor višine pa spusti tovornjak le nekaj centimetrov od tal za dodatne aerodinamične izboljšave. Z odstranitvijo zunanjih ogledal in integracijo sistema kamer se je aerodinamični upor SuperTruck II znatno zmanjšal.


Težnja k inovacijam

SuperTruck II ima najučinkovitejši pogonski sklop, ki ga je Freightliner kadarkoli vgradil v tovornjak. Visoko učinkovit pogonski sklop omogoča 5,7-odstotno zmanjšanje porabe goriva v primerjavi s tovornjakom SuperTruck I.

Inovativni 48-voltni električni sistem, ki uporablja litij-ionske baterije, omogoča manjšo porabo goriva in povečane funkcije za udobje voznika, kot je nova električna klimatska naprava, ki porabi 50 odstotkov manj energije kot SuperTruck I in nadaljuje delovanje tudi, ko je motor ugasnjen.

Popolnoma nove, posebej zasnovane pnevmatike ne le zmanjšajo porabo energije vozila, ampak tudi skrajšajo izpade vzdrževanja zaradi minimalne obrabe. Pnevmatike imajo ključno vlogo pri doseganju ciljev učinkovitosti, saj zmanjšujejo trenje, zato je za vzdrževanje hitrosti tovornjaka potrebnega manj goriva.


Fotogalerija