Slovenska gospodarska vozila leta 2020 so…

Reviji Transport & Logistika in Mehanik in voznik sta letos izvedli že 15. zaporedni izbor za slovensko Gospodarsko vozilo leta. Laskavi naziv slovensko Gospodarsko vozila leta 2020 po posameznih kategorijah so si prislužili naslednji kandidati: MAN TGX, Volkswagen Caddy, Ford Ranger, Scania Citywide in Mercedes-Benz eVito Tourer.

zmagovalci-gvl---skupinska-slika
Letos so se kandidati prvič pomerili v vseh petih kategorijah.

Letos so se kandidati prvič pomerili v vseh petih kategorijah. V letu 2019 namreč ni bilo kandidatov v kategoriji slovenski Poltovornjak leta, smo pa premierno v Sloveniji uvedli kategorijo Električno gospodarsko vozilo leta. Pri letošnjem glasovanju so v prvem delu izbora kandidatom glasove prisodili bralci obeh revij z elektronskim glasovanjem. V drugem delu pa je svoje odločitve izrazila še strokovna novinarska žirija revij Transport & Logistika in Mehanik in voznik, ki je kandidate ocenjevala po posameznih kriterijih. Tako kot v preteklih letih je bila odločitev, kateremu kandidatu nameniti največ točk, izredno težka. Med tovornjaki so se spopadli izredno konkurenčni modeli, a vendar je na koncu prevladala odločitev, da zmaga pripada MAN-ovemu modelu TGX. Še težja je bila odločitev v kategoriji Slovenski dostavnik leta 2020, kjer se je pomerilo kar šest kandidatov, izmed katerih se je bilo treba odločiti tudi med štirimi modeli dveh različnih proizvajalcev. Na koncu je kljub temu preprečljivo zmagal Volkswagnov Caddy, ki je tudi s strani bralcev prejel daleč največ glasov. V kategoriji avtobusov so se pomerili trije kandidati, izmed katerih je največ glasov prejela Scania Citywide. Med poltovornjaki je v dvoboju med Mitsubishijevim L200 in Fordovim Rangerjem zmagal slednji, ki med evropskimi in slovenskimi kupci velja za izredno priljubljen model. In če je bil izbor pri preostalih štirih kategorijah težji, je bil pri izbiri Električnega gospodarskega vozila leta 2020 toliko lažji. Tu je namreč zmagal Mercedes-Benzov eVito Tourer, ki jasno tlakuje pot tudi na področju elektrificiranega prevoza oseb. 

Na seznamu zmagovalcev izbora z več kot desetletjem tradicije pa so se predhodnikom iz prejšnjih let po obeh krogih glasovanja letos pridružili:

Slovenski Tovornjak leta 2020 – MAN TGX

Slovenski Dostavnik leta 2020 – Volkswagen Caddy

Slovenski Avtobus leta 2020 – Scania Citywide 

Slovenski Poltovornjak leta 2020 – Ford Ranger

Slovensko Električno gospodarsko vozilo leta 2020 – Mercedes-Benz eVito Tourer


Kateri so zmagovalci?

Slovenski Tovornjak leta 2020 – MAN TGX

Pri MAN-u so s predstavitvijo novega modela TGX postavili nove standarde na področju asistenčnih sistemov, usmerjenosti k vozniku in digitalnega mreženja, pri razvoju pa je bilo veliko pozornosti namenjene funkcionalnosti in vzdržljivosti vozil. Na novo razvite programske komponente zagotavljajo do 8 % nižjo porabo goriva v primerjavi s predhodno različico. Notranjost kabine je odličen skupek delovnega mesta in bivalnega prostora. Tovornjak tako na eni strani zagotavlja boljše počutje voznika, po drugi strani pa čim večjo donosnost. Za naziv sta se potegovala še Iveco S-Way in Volvo FH.

Slovenski Dostavnik leta 2020 – Volkswagen CaddyVolkswagen Caddy dostojno sledi ugledu večjega sorodnika in se izkazuje z vsestranskostjo uporabe, saj ga je mogoče pogosto videti v izrazito delovnih vlogah, hkrati pa tudi kot dragocenega družinskega člana za vsakdanjo uporabo. Peta generacija Caddyja je naredila opazen tehnološki preskok. Izstopajo seveda trendovska povezljivost, pestra ponudba naprednih asistenčnih sistemov in okolju prijaznejši pogonski agregati, pri katerih Volkswagen še vedno stavi na preizkušeno, a oplemeniteno tehnologijo TDI. Ob številnih novostih pa Caddy pri osvajanju kupcev računa tudi na bogato tradicijo. Za naziv so se potegovali tudi Renault Master, Renault Trafic, Opel Vivaro, Mercedes-Benz Vito in večji Volkswagnov brat Transporter.

Slovenski Poltovornjak leta 2020 – Ford RangerFordov Ranger tudi v najnovejši izdaji dokazuje pomen uspešne kombinacije izkušenj in sodobnih tehnologij. Rangerji prejšnjih generacij se lahko namreč pohvalijo z uspešnim osvajanjem kupcev, Fordovi konstruktorji pa so ga sedaj še temeljito nadgradili in mu dodali tako rekoč vse, kar pričakujejo današnji kupci delovnih ali prostočasovnih poltovornjakov. Pogonski agregati sledijo zahtevam po gospodarnosti in zmernosti pri obremenjevanju okolja, asistenčni sistemi močno dvigujejo raven varnosti in udobja vožnje oziroma uporabe robatega Rangerja na splošno. Fordov Ranger se je v kategoriji Poltovornjak leta 2020 pomeril z Mitsubishijevim L200. 

Slovenski Avtobus leta 2020 – Scania Citwide


Povsem nova serija nizkopodnih avtobusov Citywide je bila predstavljena z 12-metrskim modelom. Zajema elemente sodobnega skandinavskega dizajna in temelji na stilskih elementih koncepta NXT. Poleg zmanjševanja hrupa Scania še naprej širi svojo že tako široko paleto vozil na alternativne pogone v potniškem prometu. Z električnim motorjem moči 300 kW se lahko vozi do 95 potnikov, doseg pa znaša 80 do 150 kilometrov, odvisno od načina polnjenja. Za naziv sta se potegovala tudi Volvo 9700 in VDL Citea SLE-129 Electric.

Slovensko Električno gospodarsko vozilo leta 2020 – Mercedes-Benz eVito TourerEvito Tourer je Mercedes-Benzov odgovor na elektrifikacijo gospodarskih vozil tudi na področju prevoza potnikov. Poganja ga elektromotor z največjo močjo 150 kW, menjalnik s fiksnimi prenosnimi razmerji, hladilni sistem in napajalna elektronika pa tvorijo kompaktno enoto. Energija je shranjena v litij-ionskem akumulatorju v podvozju vozila. Visoka potovalna hitrost in kratek čas polnjenja mu omogočata hitro odzivnost, velika kapaciteta akumulatorjev (po navedbah proizvajalca) pa doseg čez 400 kilometrov. Prejemnik naziva je bil letos v svoji kategoriji edini kandidat.

Fotogalerija