Skandinavija bo vodila pot e-mobilnosti

Med digitalno okroglo mizo, posvečeno e-mobilnosti, je generalni direktor MAN-a Alexander Vlaskamp ponovno potrdil strategijo podjetja glede elektrifikacije. Pričakuje se, da bo Skandinavija igrala glavno vlogo v tem scenariju.

MAN eTruck
MAN eTruck | Foto: MAN Truck & Bus

Za MAN je Skandinavija zelo dobro območje za pospešitev energetskega prehoda v prometnem sektorju. To se odraža pri pregledu MAN-ovih in potrjuje dejstvo, da je e-mobilnost že v celoti prispela na Dansko, Norveško in Švedsko. Električni avtobusi imajo tu najvišje številke, od leta 2019 pa je v uporabi več kot 130 električnih kombijev eTGE. Dodatno k rasti prodaje električnih vozil pripomore tudi nova danska cestnina, ki temelji na CO2 izpustih.

Po drugi strani je izvršni direktor Vlaskamp ponovno potrdil, da MAN v skladu s cilji skupine TRATON verjame v elektrifikacijo kot energetski prehod v sektorju tovornjakov in kombijev. Vodik ni več kot »komplementarna rešitev«, čeprav MAN dela na razvojnih projektih, povezanih tako z vozili na gorivne celice kot z vozili na vodik. Tudi Vlaskamp je glede nordijskih držav precej samozavesten. »Zaradi političnih odločitev, usmerjenih v prihodnost, kot je uvedba cestnine na podlagi CO2 na Danskem, in odprtosti za inovacije širokih slojev prebivalstva, igrajo nordijske države vzorno vlogo na področju e-mobilnosti. Ta duh potrebujemo po vsej Evropi, da lahko prometni preobrat uspe,« je dejal.

Alexander Vlaskamp

Kar zadeva nosilnost baterijskih električnih tovornjakov, to "v resnici ni več problem saj sta zdaj v Evropi dovoljeni dve toni več", je povedal Vlaskamp. Na voljo bodo različne konfiguracije šasij, kmalu bosta na voljo tudi 4×2 in 6×2 izvedbi primernejši za skandinavske trge. Vlaskamp je tudi potrdil, da se bo proizvodnja baterij v Nürnbergu začela leta 2025, na istem mestu pa bo tovarna za recikliranje baterij. Letno bodo proizvedli približno 100.000 baterijskih paketov.

Protected by reCAPTCHA, Google Privacy Policy and Terms of Service apply.