LPPV Ljubljano zapeljali prvi avtobusi na vodik
27.11.2025 Na Kongresnem trgu v Ljubljani so dan pred mednarodnim dnevom trajnostnega prometa predstavili nove avtobuse Ljubljan...
Renault Trucks je predstavil dva nova električna modela, E-Tech T 780 in E-Tech T 585, pri čemer je prvi optimiziran za največji doseg, drugi pa za največjo nosilnost.

Čeprav Renault Trucks že ponuja modele E-Tech T, imata nova modela popolnoma nov pogonski sklop in se v veliki meri razlikujeta od ponudbe ki je bila na voljo doslej. Renault Trucks je (kot tudi Volvo Trucks) uporabljal centralno nameščen elektromotor, katerega moč se je prenašala prek 12-stopenjskega menjalnika I-Shift, medtem ko imajo novi modeli tako imenovano e-os, torej električno pogonsko os, na kateri sta integrirana dva elektromotorja, menjalnik in diferencial.

Ker je bil pogon premaknjen v samo os, se je v notranjosti šasije sprostil prostor za namestitev dodatnih baterijskih modulov, tako da ima novi E-Tech T 780 osem modulov s skupno kapaciteto 780 kWh, E-Tech T 585 pa šest modulov s kapaciteto 585 kWh. Osem paketov z NCA celicami (nikelj-kobalt-aluminij), ki jih proizvaja Samsung SDI, z bruto kapaciteto 780 kWh ima uporabno (neto) kapaciteto 624 kWh, kar naj bi po podatkih Renault Trucks zagotavljalo doseg vsaj 600 kilometrov.
Ključna inovacija pa je električna os, ki ima namesto treh motorjev in menjalnika I-Shift zdaj dva elektromotorja integrirana z menjalnikom, skupna največja moč pa znaša 460 kilovatov (626 konjskih moči). Čeprav je premik pogona na zadnjo os sprostil prostor znotraj šasije, se je pojavila tudi nova težava, saj je zdaj preveč obremenitve na drugi osi. Rešitev je vgradnja dodatne sledilne osi, oba nova vlačilca sta zato v konfiguraciji 6x2, s tretjo dvižno in krmiljeno osjo. Gre za manjšo in lažjo os kot je klasična, kar med drugim pomaga ohranjati enak položaj sedla.

Ker je masa posameznega baterijskega modula približno 600 kilogramov, to pomeni, da je model E-Tech T 585 1,2 tone lažji od modela 780, zato ga je Renault Trucks optimiziral za največjo nosilnost, pri tem pa se je doseg zmanjšal na približno 460 kilometrov. Kar zadeva polnjenje, bosta obe novi različici E-Tech T serijsko opremljeni s priključki MCS in CCS, ki lahko dosežeta do 720 oziroma 350 kilovati največje moči polnjenja, pri čemer nova modela ne ponujata več možnosti polnjenja z izmeničnim tokom. Na polnilniku MCS (megavat) naj bi 45 minut polnjenja povečalo doseg za 350 kilometrov, če se uporabi CCS priključek pa se čas polnjenja približno podvoji - seveda odvisno od največje moči polnjenja.

Novi modeli so sicer že v prodaji, a se prve dobave pričakujejo šele v začetku leta 2027, Renault Trucks pa bo ponujal garancijo na baterijo osem let ali en milijon prevoženih kilometrov. Obstoječi E-Tech T s centralno nameščenim elektromotorjem in konfiguracijo 4×2 ostaja v proizvodnji, vendar bo dobil nove baterije NCA s skupno kapaciteto do 540 kWh, kar bo povečalo njegov doseg na 450 kilometrov.