ZFZF TraXon 2 Hybrid zmanjšuje porabo goriva
01.12.2025 ZF je skupaj s člani nemškega združenja BGL preizkusil novi menjalnik TraXon 2 s hibridnim modulom in poudarja, da la...
Na slovenske ceste je zapeljal Ford Ranger s priključno-hibridnim pogonom, ki je pred kratkim osvojil mednarodno nagrado pick-up award 2026/2027.

Novi Ford Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) se ne ustraši nobene naloge, saj zagotavlja vse zmogljivosti najbolje prodajanega pickupa v Evropi, prvič pa je na voljo z naprednim hibridnim pogonskim sklopom, ki omogoča uporabo električne energije na cesti in na delovišču. Bencinsko-električna hibridna tehnologija Rangerja PHEV omogoča vožnjo do 43 kilometrov brez izpušnih plinov in nižje stroške lastništva ob enaki zmogljivosti vleke, prevoza tovora in terenske vožnje, ki jo evropski kupci pickupov pričakujejo od vsestranskega poltovornjaka, ki jim že več kot četrt stoletja pomaga pri opravljanju dela. Ranger PHEV je pri nas na voljo v odlično opremljeni različici Wildtrak, obenem pa med Rangerji prvič uvaja sistem Pro Power On Board, ki neposredno iz vgrajene baterije z močjo do 6,9 kW napaja orodja in opremo za delo in zabavo.

Popolnoma nov priključni hibridni pogonski sklop Rangerja PHEV združuje 2,3-litrski bencinski motor Ford EcoBoost in 10-stopenjski samodejni menjalnik z elektromotorjem z močjo 75 kW in litij-ionsko pogonsko baterijo s kapaciteto 11,8 kWh (uporabno). Baterijo je mogoče polniti s priklopom na zunanji vir energije, pa tudi z bencinskim motorjem ali z zajemanjem energije med vožnjo brez obremenitev. Baterija se z enofaznim 16-amperskim polnilnikom polni manj kot štiri ure in ko je povsem napolnjena, lahko Ranger PHEV prevozi do 43 kilometrov izključno z električnim pogonom, kar je po Fordovih raziskavah več kot dnevna razdalja 52 odstotkov uporabnikov Rangerja.
Kjer je na voljo, bo funkcija Ford Pro Home Charging lastnikom omogočila načrtovanje polnjenja med cenejšimi nočnimi tarifami za še nižje stroške lastništva. Fordove napovedi kažejo, da lahko tudi poslovne stranke izkoristijo znatne prihranke pri stroških: uporabniki Rangerja PHEV v Nemčiji lahko v primerjavi z uporabo Rangerja s 3,0-litrskim turbodizelskim motorjem V6 prihranijo 850 evrov letno, če ga vsak dan polnijo po poslovnih tarifah za električno energijo in prevozijo 80 kilometrov na dan. Na poti lahko vozniki z načini Auto EV (samodejno), EV Now (zdaj), EV Later (pozneje) ali EV Charge (polni) izbirajo, kdaj in kako bodo uporabljali energijo baterije.

Novi modularni hibridni menjalnik elegantno vključuje elektromotor v ohišje vztrajnika 10-stopenjskega menjalnika. Elektronsko aktiviran mehanizem sklopke vklaplja in izklaplja elektromotor in bencinski motor glede na izbrani način vožnje, s čimer optimizira učinkovitost in navor pri prevozu tovora in terenski vožnji. Do 697 Nm navora s kombinacijo elektromotorja in bencinskega motorja EcoBoost je največ med vsemi serijskimi Rangerji doslej – največja moč 207 kW (281 KM) pa je večja kot pri Rangerju s 3,0-litrskim turbodizelskim motorjem V6.
Visok navor pri nizkih hitrostih in dodatno zaviranje motorja z regenerativnim polnilnim sistemom pickupa podpirata lahkotno pospeševanje in izboljšano obvladovanje spusta pri prevozu tovora do ene tone in pri vleki prikolice z maso do 3.500 kg – kar po Fordovih raziskavah ustreza zahtevam 55 odstotkov kupcev Rangerja. Skoraj trenutni električni navor in izboljšano zaviranje motorja pomagata optimizirati terenske zmogljivosti in olajšati delo v zahtevnih razmerah, kot so počasno premagovanje skal in strmih klancev.
Pogon e-4WD Rangerja PHEV lahko samodejno dodeli bencinski, električni ali hibridni navor vsem štirim kolesom in tako pomaga pri premagovanju zahtevnega terena ali ustreza posebnim voznim scenarijem – pri tem mu pomagata razdelilno gonilo z dvema območjema delovanja in zapora zadnjega diferenciala. Voznik lahko izbira med načini Normal, Eco, Sport, Slippery (spolzko), Tow/Haul (vleka), Mud/Ruts (blato/kolovoz) in Sand (pesek), pri čemer bo Ranger PHEV prilagodil porazdelitev navora kolesom za najboljšo zmogljivost.
Cena Rangerja PHEV Wildtrak se, brez popustov, začenja pri 59.350 evrih (z vključenim DDV).