Pričetek sestavljanja in preskušanja gorivnih celic

HYVIA, skupno podjetje Skupine Renault in Plug Power, ki je specializirano za mobilnost na vodik, je 9 mesecev po ustanovitvi odprlo svojo tovarno. To je prva etapa večjega industrijskega projekta, v katerem HYVIA začenja s sestavljanjem in preskušanjem gorivnih celic. Te bodo poganjale različice modela Renault Master H2-TECH (furgon, podvozje s kabino in mestni minibus). Do konca leta 2022 bodo v tovarni začeli tudi sestavljati polnilne naprave H2 in proizvodnjo vodika z majhnim ogljičnim odtisom.

otvoritev-tovarne-hyvia-v-flinsu-4.jpeg
Do konca leta 2022 bodo v tovarni začeli tudi sestavljati polnilne naprave H2 in proizvodnjo vodika z majhnim ogljičnim odtisom.

Tovarna HYVIA: industrijski projekt s širino

Tovarna HYVIA v Flinsu je prva etapa veliko večjega industrijskega projekta, ki se danes začenja na površini 3.000 m² in s približno 15 visoko usposobljenimi zaposlenimi: delavci, vodji in tehniki, ki prihajajo iz tovarne Flins.

Varnost, spoštovanje okolja in kakovost: to niso le poglavitni vložki, ampak tudi prednostna vodila, ki temeljijo na najboljših praksah Skupine Renault in podjetja Plug Power.

Do konca leta 2022 bo:

  • linija sestave in preskušanja gorivnih celic dosegla zmogljivost 1.000 gorivnih celic na leto,
  • zagnana bo linija za sestavljanje polnilnih naprav za vodik (H2),
  • začela se bo tudi dobava vodika (H2) za preskušanje gorivnih celic in polnilnih naprav, saj bo nameščena elektroliza z močjo 1 MW, ki bo tovarno oskrbovala s 450 kilogrami H2 na dan,
  • v tovarni bodo uporabljali tudi viličarje na vodik.

V prihodnjih letih bo tovarna HYVIA nadaljevala povečevanje zmogljivosti z drugo etapo, v kateri bodo povečali svojo industrijsko bazo in okrepila svojo lokalno in vertikalno integracijo.

Gorivna celica HYVIA: človeški, tehnološki in industrijski izziv

  • Človeški izziv
    Kot preostali zaposleni podjetja HYVIA se inženirske in proizvodne ekipe v Flinsu pripravljajo na ambiciozne izzive vodikovega ekosistema. Za izpolnitev teh ambicij so bili inženirji in delavci tovarne deležni posebnega šolanja v Franciji in ZDA, da so pridobili znanje, ki je potrebno za sestavljanje in preskušanje gorivnih celic. Komplementarne veščine delovnih ekip Skupine Renault in Plug Power so eden od faktorjev uspeha podjetja HYVIA.
  • Tehnološki izziv
    Za gorivno celico z močjo 30 kW je uporabljena tehnologija membrane za izmenjavo protonov (PEM - Proton Exchange Membrane), zasnovane na temelju preskušene in trajne tehnologije podjetja Plug Power. Ta združuje zrak in vodik in ustvarja električno energijo, ki v mobilnosti lahko služi povečanju moči in dosega. Tokova zraka in vodika vstopata v »jedro« gorivne celice. Ta je sestavljena iz negativne elektrode (anode) in pozitivne elektrode (katode), ki ju deli membrana iz polimera. Molekule vodika se delijo na elektrone in katione. Elektroni gredo v zunanji tokokrog, s čimer ustvarjajo električni tok, ki hkrati napaja akumulator z zmogljivostjo 33 kWh in elektromotor z močjo 57 kW. Kationi prehajajo polimerno membrano, se povežejo z anioni iz zraka in tako tvorijo vodo.
  • Industrijski izziv
    Skupek gorivnih celic predstavlja veliko napravo s približno 450 sestavnimi deli in raznimi tokovi (zraka, vodika, energije, hladilne tekočine in vode). Montažna linija v tovarni HYVIA je bila zasnovana za sestavljanje kompleksnih sklopov, kot so kontrolna enota in pretvornik velike moči, filter zraka, kompresor in vlažilnik, hladilni sistem in za končno montažo celotne gorivne celice. Območje za preskušanje gorivnih celic lahko obratuje zahvaljujoč že dobavljenemu vodiku, omogoča pa zagotavljanje kakovosti in varnosti gorivnih celic.

HYVIA: baza v Franciji

HYVIA potrjuje svojo industrijsko zasidranost v Franciji. Sedež podjetja HYVIA, oddelki za inženiring, raziskave in razvoj, integracijo vodikovih sistemov in proizvodnjo vozil so prav tako v Franciji. HYVIA se je od ustanovitve leta 2021 naglo razvijala in ima že približno 70 zaposlenih, vključno z močno inženirsko ekipo.

Fotogalerija