Obvezna uporaba nalepk, ki opozarjajo na mrtvi kot

Francosko ministrstvo za notranje zadeve je uvedlo nove predpise za zaščito pešcev, kolesarjev in uporabnike skirojev. To pomeni, da morajo biti tovornjaki opremljeni z nalepko (ali katerim drugim načinom pritrditve), ki ostale udeležence v prometu opozarja na področja mrtvega kota.

1360356068252906213706545784603067743082455n

Obvezna signalizacija mrtve točke v tovornjakih je odgovor na potrebo po ozaveščanju udeležencev v cestnem prometu, ki so posebej ogroženi, kot so kolesarji, pešci, motoristi in uporabniki skuterjev, pojasnjuje francosko notranje ministrstvo.

»Mnogi izmed njih se ne zavedajo, da jih vozniki tovornjakov vedno ne vidijo. Pomanjkanje zavedanja je namreč pogost vzrok nesreč, ki se nemalokrat končajo s smrtjo.«

Odlok o opozarjanju na mrtvi kot za vozila z več kot 3,5 tone NDM je bil objavljen 20. novembra 2020 in uvaja uvedel obveznost opremljanja tovornjakov z oznako mrtvega kota (nalepko), ki določa tudi mesto namestitve, ki obenem tudi naznanja mesto mrtvega kota (na obeh straneh in zadaj).


Obveznost namestitve velja za težka gospodarska vozila z največjo dovoljeno maso več kot 3,5 tone, ki vozijo v mestih. Odlok izključuje kmetijska in gozdarska vozila, vozila, ki jih uporabljajo zimske in reševalne službe, pa tudi vozila, ki jih uporabljajo upravljavci avtocest in hitrih cest.

V primeru kršitve je predvidena kazen v višini 750 evrov. Za prvih 12 mesecev letošnjega leta velja prehodno obdobje. V tem času naj vozniki tovornjakov, katerih vozila nimajo nameščenih nalepk na boku in zadku, ne bi bili kaznovani.

Fotogalerija