Nespoštovanje časa vožnje stalo štiri milijone evrov

Finančna uprava Republike Slovenije je po 11. juliju 2014 opravila nadzor nad 100.614 delovnimi dnevi voznikov oziroma pregledala 3578 vozil. Mobilne enote so se osredotočile na potencialno nevarne voznike, ki huje kršijo pravila ur vožnje in obveznega počitka ter ogrožajo varnost drugih udeležencev v prometu.

Nespoštovanje časa vožnje stalo štiri milijone evrov

V prvem letu nadzora je bilo odkritih 3932 kršitev, največ pri prevoznikih iz drugih držav članic EU (57 %), sledijo tuji prevozniki iz tretjih držav (31 %) in domači prevozniki s sedežem v Sloveniji (12 %). Odkritih je bilo tudi 170 manipulacij s tahografi, pri katerih gre največkrat za kršitve podjetij, ki sama vgrajujejo naprave za manipuliranje. Največ kršitev je bilo zaradi prekoračitve neprekinjenega časa vožnje, prekoračitve dnevnega časa vožnje in nezadostnega dnevnega počitka, nezmožnosti predložitve zapisa aktivnosti za tekoči dan oziroma za 28 dni ter zaradi zlorabe tahografa, tahografskega vložka ali vozniške kartice. Od vseh kršitev je kar 47 % (1844) zelo resnih.

Zaradi kršitev je Finančna uprava RS izvedla naslednje ukrepe:

* začasni odvzem vozniškega dovoljenja (43 primerov),

* začasni odvzem prometnega dovoljenja (106 primerov),

* izredni pregled zapisovalne opreme v pooblaščeni delavnici (135 primerov),

* odvzem voznikove kartice (30 primerov),

* 2604 glob v skupnem znesku 3.940.362 evrov.

Nadzor nad časom vožnje, odmorom in počitkom voznikov je eden od ukrepov, ki zagotavlja večjo varnost tovornega in avtobusnega prometa ter preprečuje nelojalno konkurenco cestnih prevoznikov na enotnem prevozniškem trgu EU. Finančna uprava RS tesno sodeluje z Inšpektoratom RS za infrastrukturo, ki je koordinacijski organ nadzornih organov na tem področju, in s policijo.

Finančna uprava RS je na podlagi novele zakona, ki ureja delovni čas, obvezen počitek mobilnih delavcev in zapisovalno opremo v cestnih prevozih, začela opravljati nadzor 11. julija 2014.

Glavne usmeritve nadzora so:

* osredotočenost na hujše kršitve;

* poglobljena obravnava primerov, obravnava celotne poti in daljših obdobij vožnje;

* ugotavljanje, ali so zapisovalne naprave prirejene, in odkrivanje manipulacij s tahografi;

* ocena dejanske situacije in razumevanje za upravičena odstopanja.