Brezplačen dogodek za voznike na Vranskem
07.10.2024 Agencija za varnost prometa v sodelovanju z Gospodarsko zbornico Slovenije, Obrtno zbornico Slovenije ter partnerji v...
Od decembra do marca je MAN integriral prihajajoči velikoserijski e-tovornjak v svoja letna zimska testiranja na severu Švedske. Tam je MAN eTruck, ki naj bi omogočal dnevni doseg med 600 in 800 kilometri, dokazal, da brez težav deluje tudi v ledu, snegu in temperaturah do minus 40 stopinj.
Vozne funkcije in doseg, klimatska naprava in obnašanje pri polnjenju so bili v središču tisočih uspešnih električnih testnih kilometrov v arktičnih razmerah. "Zimska testiranja so popolnoma uspela. Naši inženirji so novi eTruck dobesedno dan in noč preizkušali v najtežjih pogojih. Stopnja zrelosti je že izjemno visoka in naša razvojna ekipa z veliko strastjo dela na nadaljnjih poskusih, da bi našim strankam zagotovila optimalen izdelek za prehod na cestni tovorni promet brez CO2,'' pravi dr. Frederik Zohm, član izvršnega odbora za raziskave in razvoj pri MAN Trucks & Bus.
Približno 30 testnih inženirjev je približno štiri mesece kljubovalo polarni zimi z ledenim mrazom, snežnimi nevihtami in le nekaj urami dnevne svetlobe, da bi novi MAN eTruck pripeljali še bližje pripravljenosti za serijsko proizvodnjo. Med drugim so na štirih prototipih z različnimi napravami testirali celotno upravljanje z energijo, hlajenje in toplotno upravljanje baterijskih paketov, interakcijo in nadzor komponent pogonskega sklopa ter obnašanje polnjenja v ekstremnih zimskih razmerah, konfiguracije baterije, elektromotorja, menjalnika, osi in kabine kasnejše serijske proizvodnje.
''Interdisciplinarne ekipe so ključ do tega, da bo eTruck pripravljen na vse zahteve kupcev in delovne pogoje. Naš cilj je, da lahko z novim eTruckom električno pokrijemo velik del današnjega portfelja aplikacij. Prevoz hlajenega blaga na dolge razdalje brez CO2 v kombinaciji klasičnih polpriklopnikov bo enako mogoč kot zbiranje mleka od ekoloških kmetov z električnimi cisternami za hrano ali tiho in brez-emisijsko odlaganje odpadkov v mestu,« pojasnjuje Rainer Miksch, podpredsednik za testiranje vozil, MAN Truck & Bus.
Zimski test je bil le začetek serije številnih testov vozil in sestavnih delov, ki bodo novi MAN eTruck preizkušali vse do lansiranja na trg. Baterije morajo dokazati odpornost na odprti ogenj, potopitev v vodo in prosti pad na tla, posamezne komponente in celotno vozilo morajo opraviti zahtevne teste trčenja, hkrati pa tudi meritve hrupa in teste elektromagnetne združljivosti. To pa so le nekatere izmed številnih prihajajočih validacij, s katerimi bo tovornjak pripravljen za serijsko proizvodnjo.
Poleg tega bo novi eTruck prevozil več sto tisoč kilometrov po evropskih cestah. Poleg zimskih testiranj to vključuje tudi tako imenovano vroče testiranje na jugu Španije z zunanjimi temperaturami precej nad plus 40 stopinj in močno sončno svetlobo, ki ekstremno segreje sestavne dele in postavlja zelo posebne zahteve glede nadzora temperature baterije, sistema za upravljanje polnjenja in tudi sestavne dele pogonskega sklopa, kot poudarja Rainer Miksch: "Izpolnjevanje včasih izjemno različnih delovnih pogojev glede na raznolike aplikacije naših strank je vrhunska umetnost razvoja gospodarskih vozil. Toda zdaj, ko je eTruck več kot izpolnil naša pričakovanja pri zimskih testiranjih, se celotna ekipa za testiranje in razvoj že veseli prihajajočih validacij in poletnih testiranj, da bi ponovno stopili korak bližje obsežni proizvodnji električnega tovornjaka."