
Rijeka Gateway je začel obratovati
02.10.2025 Prva kontejnerska ladja Al Jasrah je pristala na zagrebški obali, kar je zaznamovalo začetek obratovanja podjetja Rij...
Kitajski Sany je napovedal prihod v Evropo z novim električnim vlačilcem, ki bo na voljo izključno v konfiguraciji 4x2 in bo ponujal doseg okoli 500 kilometrov.
Kitajski proizvajalec je na evropskem trgu z električnimi gradbenimi tovornjaki prisoten že dolgo časa, zdaj pa je na vrsti prvi električni vlačilec - Sany e263. Srce pogonskega sistema je električna os z dvema integriranima elektromotorjema, ki razvijeta 420 kilovatov dolgotrajne moči, medtem ko največja kratkotrajna moč doseže kar 730 kilovatov.
Električni sistem kitajskega vlačilca deluje z napetostjo 800 voltov in se opira na tehnologijo baterij LFP (litij-železo-fosfat). Na voljo je skupno 636 kWh kapacitete baterij, poleg trenutnega polnilnega priključka CCS (z močjo polnjenja do 400 kilovatov) pa bo vozilo v prihodnosti mogoče polniti tudi prek megavatnega sistema (MCS). Zaradi različnih potreb strank so Kitajci zagotovili tri različne odgone moči (PTO): mehanski odgon (ločen elektromotor z močjo 45 kilovatov), odgon iz menjalnika (z močjo 210 kilovatov) in električni odgon (AC ali DC).
Kitajski SANY eTrucks je prav tako napovedal partnerstva z Alltrucks Truck and Trailer Service in Putzmeisterjem. Alltrucks, ki so ga ustanovili Bosch, Knorr-Bremse in ZF, bo zagotavljal več kot 700 servisnih delavnic v 13 evropskih državah, medtem ko bo Putzmeister, katerega večinski lastnik je Sany, upravljal skladiščenje rezervnih delov.
Prve dobave električnega vlačilca naj bi bile opravljene v prvem četrtletju prihodnjega leta, šasija pa naj bi bila na voljo do konca leta 2026. Sany obljublja najhitrejšo donosnost naložbe med vsemi električnimi tovornjaki v evropskem fokusu, vendar cena in lokacije proizvodnje zaenkrat še niso znane.