Kazen za voznike ki sami nakladajo ali razkladajo tovor

Prepoved nakladanja in razkladanja za voznike, ki jo je španska vlada uvedla v začetku leta, je začela veljati prejšnji teden. Ta sprememba ni pomembna le za voznike tovornjakov, ampak tudi za prevoznike, pa tudi lastnike blaga.

Viličar Jungheinrich
Viličar Jungheinrich | Foto: Jungheinrich

Ta prepoved je del marca 2022 sprejetega odloka, ki je rezultat dogovora med pristojnim ministrstvom in prevozniki iz decembra 2021. Do njega je prišlo po večtedenski stavki v prometni dejavnosti, ki se je že leta borila za to prepoved, sporoča špansko združenje Fenadismer.

Z odlokom je bila uvedena sprememba zakona o cestnem prometu, ki voznikom vozil z največjo dovoljeno maso nad 7,5 tone prepoveduje nakladanje in razkladanje blaga tako v izvornem kot v namembnem kraju. Izjema so prevozi, ki zaradi svoje narave zahtevajo udeležbo voznikov tovornih vozil. To so na primer prevozi s cisternami ali drugimi vozili, opremljenimi z nakladalno-razkladalnimi napravami (kiperji, vozila z dvigalom ipd.), prevoz splošnega tovora med distribucijskim centrom in končnim prodajnim mestom, storitve dostave paketov in druge podobne storitve, pri katerih gre za zbiranje ali distribucijo pošiljk blaga, sestavljenega iz manjšega števila paketov, ki jih je mogoče enostavno razložiti/naložiti.

Čeprav se večina določb omenjenega odloka uporablja že od marca, je prepoved nakladanja in razkladanja začela veljati šele 6 mesecev kasneje, 2. septembra, ko morajo te naloge prevzeti usposabljeni skladiščni delavci. V začetku septembra bo španski prometni regulator začel preverjati skladnost z novo uredbo, poroča Fenadismer.

Neupoštevanje prepovedi je uvrščeno med zelo hude prekrške, za katere je v Španiji predvidena globa do 4.600 evrov!

Nadomestilo za čakanje na rampi

Prepoved nakladanja in razkladanja ni edina revolucionarna sprememba v Španiji. Po novih predpisih te države čakalna doba za nakladanje in razkladanje ne sme biti daljša od 60 minut. Za vsako dodatno uro na rampi je lastnik vozila oziroma prevoznik upravičen do nadomestila. Po podatkih sindikata (Comisiones Obreras, CCOO), ki je uredbo podrobno preučil, je nadomestilo za eno uro "nadurnega" nakladanja ali razkladanja 38,60 evra.