NadzorTa teden poostren nadzor gospodarskih vozil
17.11.2025 Ta teden bodo prometne policije v več evropskih državah v okviru pobude ROADPOL Truck & Bus izvajale poostrene nadzor...
Polno naložen vlačilec, ki ga poganja motor xCursor 13 na zemeljski plin, je z enim polnjenjem stisnjenega zemeljskega plina (CNG) prevozil več kot tisoč kilometrov.

Iveco je eden od pionirjev uporabe zemeljskega plina za pogon tovornjakov in to tehnologijo uporablja že več kot 30 let. Zdaj jim je s povečanjem rezervoarja in stopnje učinkovitosti uspelo doseči rekordni doseg z enim samim polnjenjem stisnjenega zemeljskega plina. Francoska novinarja Fabien Calvet in Loïc Fieux sta vozila v Franciji (od belgijske do španske meje) v realnih obratovalnih pogojih. Vlačilec je vlekel naložen polpriklopnik Krone s ponjavo, skupna masa kompozicije pa je bila 30 ton.
Motor zagotavlja zmogljivost, podobno dizelskemu, z nižjo stopnjo hrupa, medtem ko popolno zračno vzmetenje in krmilni sistem izboljšata natančnost in udobje vožnje. Rezultat je povprečna poraba plina manjša od 21 kg/100 kilometrov na progi, dolgi več kot tisoč kilometrov, z dodatno prednostjo zelo hitrega polnjenja, kar je podobno kot pri dizelskem gorivu.
Testirani model je poganjal motor FPT Industrial xCursor 13, ki razvije 500 konjskih moči in 2.200 Nm navora. Ta bencinski (Otto) motor najnovejše generacije je zasnovan tako, da izpolnjuje prihajajoče standarde Euro VII in zagotavlja optimalno delovanje v območju med 1.000 in 1.500 vrt/min.

V kombinaciji z 12-stopenjskim avtomatiziranim menjalnikom ZF TraXon druge generacije in daljšim prenosnim razmerjem diferenciala xCursor 13 maksimizira učinkovitost ob ohranjanju nizkih vrtljajev motorja. Novi 620-litrski rezervoarji ponujajo skupno prostornino 1.240 litrov, kar ustreza vsaj 190 kilogramom plina (CNG) – 18 % več kot prejšnja generacija in 72 % izboljšava v primerjavi s prvimi vlačilci IVECO CNG, predstavljenimi leta 2011.
Učinkovitost je še izboljšana z uporabo predvidljivega tempomata, ki kar najbolje izkorišča topografijo terena, rekuperira kinetično energijo na spustih in prilagaja vrtljaje motorja pred vzponom. Inteligentni sistemi za upravljanje z energijo, tj. izklop zračnega kompresorja in servo črpalke s spremenljivim pretokom, zagotavljajo, da se energija porablja le, ko je potrebna. Aerodinamične izboljšave, kot so 3D-deflektorji, stranski pokrovi šasije in kamere namesto ogledal, dodatno zmanjšajo upor, kar pomaga zmanjšati porabo goriva.
Tovornjaki na zemeljski plin ponujajo upravljavcem trajnostno in stroškovno učinkovito transportno rešitev, danes pa je v Evropi približno 4.300 polnilnih postaj za bioLNG in 800 polnilnih postaj za BioCNG. Biometan, proizveden lokalno iz organskih odpadkov, lahko v povprečju zmanjša emisije CO2 za do 95 %, pri čemer se v primerjavi z dizelskim gorivom znatno zmanjšajo emisije trdnih delcev in dušikovih oksidov. Evropsko omrežje bencinskih črpalk se še naprej širi, leta 2026 pa bo odprtih 50 novih postaj.