I-Shift s prestavami za počasno vožnjo

Volvo Trucks je predstavil novega člana družine I-Shift: model I-Shift s prestavami za počasno vožnjo. Nove prestave, dodane samodejnemu menjalniku, prinašajo izjemne sposobnosti speljevanja za prevoze težkih tovorov v zahtevnih razmerah. Sistem je edini take vrste pri težkih tovornih vozilih v serijski proizvodnji.

I-Shift s prestavami za počasno vožnjo

Novi različici sistema I-Shift proizvajalca Volvo Trucks je mogoče dodati eno ali dve novi prestavi za počasno vožnjo. To med drugim omogoča v kombinaciji z ustrezno specificiranim podvozjem , ustreznim prenosnim razmerjem v pogonskih oseh in omejeno hitrostjo, speljevanje in vožnjo s kompozicijami skupne mase tudi do 325 ton.

„I-Shift s prestavami za počasno vožnjo odpira težkim tovornim vozilom s samodejnim menjalnikom povsem nove možnosti nadzora hitrosti pri počasni in vzvratni vožnji. Voznik lahko prevaža težke tovore brez bojazni, da bi v nepredvidenih razmerah s tovornim vozilom obtičal," pravi Peter Hardin, produktni vodja za modela FM in FMX.

Z novimi prestavami za počasno vožnjo lahko tovorno vozilo vzdržuje zelo nizke hitrosti, od 0,5 do 2 km/h pri optimalnih delovnih vrtljajih motorja za največjo vlečno silo. To mu zelo pomaga pri natančnem manevriranju, denimo na gradbišču ali pri vzdrževalnih delih.

„Močno izboljšane vozne sposobnosti in sposobnost speljevanja z novimi prestavami za počasno vožnjo vozniku znatno olajšajo delo s težkimi tovori na zahtevnem terenu ali spolzki podlagi, recimo na gradbišču, v rudnikih in v gozdu. Čim zahtevnejši je prevoz in čim slabša podlaga, tem bolj vozniku pomaga tovorno vozilo s prestavami za počasno vožnjo," razloži Peter Hardin.

Prevoznikom, katerih dejavnost obsega prevoze težkih tovorov v neugodnih razmerah in tudi redne avtocestne prevoze, prestave za počasno vožnjo omogočajo precejšnjo prilagodljivost in odpirajo nove možnosti varčevanja z gorivom.

„S sistemom I-Shift s prestavami za počasno vožnjo lahko tovorno vozilo spelje tudi v najzahtevnejših razmerah. Če je to združeno s primernim prestavnim razmerjem pogonskih osi za optimalne vrtljaje motorja pri visokih hitrostih, je mogoče tudi varčevati gorivo na avtocesti. To je zelo ugodno za prevoznike, ki se ukvarjajo s prevozi obeh vrst," pravi Peter Hardin.

Glede na potrebe prevozov je I-Shift na voljo z eno ali dvema prestavama za počasno vožnjo naprej in z dvema počasnima vzvratnima prestavama ali brez njiju. Počasni vzvratni prestavi omogočata skrajno počasno vzvratno vožnjo, kar pride zlasti prav pri natančnem vzvratnem manevriranju.

I-Shift s prestavami za počasno vožnjo je nov korak v razvoju samodejnega menjalnika I-Shift proizvajalca Volvo Trucks.

Pri razvoju nove različice sistema I-Shift je bil cilj omogočiti odlične sposobnosti speljevanja in možnost vožnje z zelo nizkimi hitrostmi.

S sistemom I-Shift s prestavami za počasno vožnjo lahko tovorno vozilo vzdržuje zelo nizke hitrosti od 0,5 do 2 km/h, z mesta pa lahko v odvisnosti od prestavnega razmerja spelje s kompozicijo težko tja do 325 ton, kar je posebnost med serijskimi tovornimi vozili s samodejnim menjalnikom.

Menjalnik ima lahko neposredno prestavo ali hitro prestavo, obenem pa eno ali dve prestavi za počasno vožnjo. Na voljo je tudi z dvema počasnima vzvratnima prestavama.

Prestavi za počasno vožnjo sta integrirani v menjalnik I-Shift. Da lahko sistem obvladuje velike obremenitve ki jim je izpostavljen, je več sestavnih delov narejenih iz še trdnejših materialov. Menjalnik je 12 cm daljši od običajne različice I-Shift. Menjalnik I-Shift s prestavami za počasno vožnjo je na voljo za Volvove 13- in 16-litrske motorje, za modele Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH in Volvo FH16.

Prestavna razmerja, I-Shift s prestavami za počasno vožnjo

Menjalnik z eno prestavo za počasno vožnjo ima pri izvedbi z neposredno prestavo prestavno razmerje prestave C 19 : 1, pri izvedbi menjalnika s hitro prestavo pa 17 : 1. (Pri običajnem menjalniku I-Shift z neposredno prestavo znaša prestavno razmerje najnižje prestave 15 : 1.) Pri menjalniku z dvema prestavama za počasno vožnjo znaša pri izvedbi z neposredno prestavo in pri izvedbi s hitro prestavo prestavno razmerje najnižje prestave 32 : 1.

Pri menjalniku z neposredno prestavo znaša prestavno razmerje najnižje vzvratne prestave 37 : 1.