Z informacijskim sistemom za vodenje skladišč oskrbujejo proizvodnjo in še več
19.04.2024 Da so konkurenčna na trgu, podjetja nenehno iščejo načine za optimizacijo procesov. Pri tem ne gre brez digitalne pre...
Volvo Trucks je predstavil novega člana družine I-Shift: model I-Shift s prestavami za počasno vožnjo. Nove prestave, dodane samodejnemu menjalniku, prinašajo izjemne sposobnosti speljevanja za prevoze težkih tovorov v zahtevnih razmerah. Sistem je edini take vrste pri težkih tovornih vozilih v serijski proizvodnji.
Novi različici sistema I-Shift proizvajalca Volvo Trucks je mogoče dodati eno ali dve novi prestavi za počasno vožnjo. To med drugim omogoča v kombinaciji z ustrezno specificiranim podvozjem , ustreznim prenosnim razmerjem v pogonskih oseh in omejeno hitrostjo, speljevanje in vožnjo s kompozicijami skupne mase tudi do 325 ton.
„I-Shift s prestavami za počasno vožnjo odpira težkim tovornim vozilom s samodejnim menjalnikom povsem nove možnosti nadzora hitrosti pri počasni in vzvratni vožnji. Voznik lahko prevaža težke tovore brez bojazni, da bi v nepredvidenih razmerah s tovornim vozilom obtičal," pravi Peter Hardin, produktni vodja za modela FM in FMX.
Z novimi prestavami za počasno vožnjo lahko tovorno vozilo vzdržuje zelo nizke hitrosti, od 0,5 do 2 km/h pri optimalnih delovnih vrtljajih motorja za največjo vlečno silo. To mu zelo pomaga pri natančnem manevriranju, denimo na gradbišču ali pri vzdrževalnih delih.
„Močno izboljšane vozne sposobnosti in sposobnost speljevanja z novimi prestavami za počasno vožnjo vozniku znatno olajšajo delo s težkimi tovori na zahtevnem terenu ali spolzki podlagi, recimo na gradbišču, v rudnikih in v gozdu. Čim zahtevnejši je prevoz in čim slabša podlaga, tem bolj vozniku pomaga tovorno vozilo s prestavami za počasno vožnjo," razloži Peter Hardin.
Prevoznikom, katerih dejavnost obsega prevoze težkih tovorov v neugodnih razmerah in tudi redne avtocestne prevoze, prestave za počasno vožnjo omogočajo precejšnjo prilagodljivost in odpirajo nove možnosti varčevanja z gorivom.
„S sistemom I-Shift s prestavami za počasno vožnjo lahko tovorno vozilo spelje tudi v najzahtevnejših razmerah. Če je to združeno s primernim prestavnim razmerjem pogonskih osi za optimalne vrtljaje motorja pri visokih hitrostih, je mogoče tudi varčevati gorivo na avtocesti. To je zelo ugodno za prevoznike, ki se ukvarjajo s prevozi obeh vrst," pravi Peter Hardin.
Glede na potrebe prevozov je I-Shift na voljo z eno ali dvema prestavama za počasno vožnjo naprej in z dvema počasnima vzvratnima prestavama ali brez njiju. Počasni vzvratni prestavi omogočata skrajno počasno vzvratno vožnjo, kar pride zlasti prav pri natančnem vzvratnem manevriranju.
I-Shift s prestavami za počasno vožnjo je nov korak v razvoju samodejnega menjalnika I-Shift proizvajalca Volvo Trucks.
Pri razvoju nove različice sistema I-Shift je bil cilj omogočiti odlične sposobnosti speljevanja in možnost vožnje z zelo nizkimi hitrostmi.
S sistemom I-Shift s prestavami za počasno vožnjo lahko tovorno vozilo vzdržuje zelo nizke hitrosti od 0,5 do 2 km/h, z mesta pa lahko v odvisnosti od prestavnega razmerja spelje s kompozicijo težko tja do 325 ton, kar je posebnost med serijskimi tovornimi vozili s samodejnim menjalnikom.
Menjalnik ima lahko neposredno prestavo ali hitro prestavo, obenem pa eno ali dve prestavi za počasno vožnjo. Na voljo je tudi z dvema počasnima vzvratnima prestavama.
Prestavi za počasno vožnjo sta integrirani v menjalnik I-Shift. Da lahko sistem obvladuje velike obremenitve ki jim je izpostavljen, je več sestavnih delov narejenih iz še trdnejših materialov. Menjalnik je 12 cm daljši od običajne različice I-Shift. Menjalnik I-Shift s prestavami za počasno vožnjo je na voljo za Volvove 13- in 16-litrske motorje, za modele Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH in Volvo FH16.
Prestavna razmerja, I-Shift s prestavami za počasno vožnjo
Menjalnik z eno prestavo za počasno vožnjo ima pri izvedbi z neposredno prestavo prestavno razmerje prestave C 19 : 1, pri izvedbi menjalnika s hitro prestavo pa 17 : 1. (Pri običajnem menjalniku I-Shift z neposredno prestavo znaša prestavno razmerje najnižje prestave 15 : 1.) Pri menjalniku z dvema prestavama za počasno vožnjo znaša pri izvedbi z neposredno prestavo in pri izvedbi s hitro prestavo prestavno razmerje najnižje prestave 32 : 1.
Pri menjalniku z neposredno prestavo znaša prestavno razmerje najnižje vzvratne prestave 37 : 1.