Hibridni tovornjak s sončnimi celicami

Edinstven hibridni tovornjak s prikolico pokrito s sončnimi celicami se testira na javnih cestah kot rezultat dvoletnega raziskovalnega sodelovanja, v katerem so sodelovali Scania, Univerza Uppsala, Eksjö Maskin & Truck, Midsummer, Ernsts Express in Dalakraft. Sončna energija znatno zmanjša obratovalne stroške in lokalne emisije zaradi energije, ki jo proizvaja tovornjak sam.

Scania hibrid
Scania hibrid | Foto: Scania

Tovornjak se uporablja v raziskovalnem projektu za preučevanje ustvarjene sončne energije in za koliko se emisije ogljika zmanjšajo prek sončnih kolektorjev. Raziskovalci so razvili nove, učinkovite in lahke sončne celice za tovornjake. Preučujejo tudi, kako lahko tovornjaki sodelujejo z električnim omrežjem, in predlagajo nove modele, kaj se bo zgodilo, če bo na električno omrežje priključenih več tovornjakov, kot je ta.

Scania hibrid

18-metrska prikolica tovornjaka je skoraj v celoti prekrita s sončnimi celicami, kar je enakovredno hiši, opremljeni s podobno močnimi kolektorji. Sončna energija omogoča hibridnemu tovornjaku podaljšan doseg do 5.000 kilometrov letno na Švedskem. V državah, kot je Španija, z več sončnimi urami, lahko vozilo podvoji količino proizvedene energije.

Tovornjak je priključni hibrid s 560 konjskimi močmi. Na 18-metrski prikolici je površina 100 kvadratnih metrov pokrita s tankimi, lahkimi in fleksibilnimi solarnimi paneli z največjo učinkovitostjo 13,2 kWp (kilovatni vrh). Ocenjuje se, da bodo pri delovanju na Švedskem proizvedli 8.000 kilovatnih ur letno. Baterije imajo skupno kapaciteto 300 kWh, od tega 100 kWh na tovornjaku in 200 kWh na prikolici.

Video