Električni levček

Na sejmu Solutrans 2025 v Lyonu je MAN Truck & Bus predstavil novo različico svojega električnega tovornjaka eTGL, posebej zasnovanega za izolativne nadgradnje. To pomeni, da 12-tonski tovornjak zdaj omogoča tudi lokalno brezemisijski in zelo tih distribucijski prevoz blaga s temperaturno uravnavanim režimom, kot so živila.

MAN eTGL
MAN eTGL | Foto: MAN Truck&Bus

Visokonapetostni vmesnik omogoča napajanje agregata nadgradnje neposredno iz električnega omrežja vozila. Z uporabno kapaciteto baterije 160 kWh je doseg eTGL-a do 310 kilometrov brez vmesnega polnjenja, odvisno od pogojev uporabe – več kot dovolj za tipične dnevne vožnje v mestnem in regionalnem distribucijskem prometu. 

MAN eTGL

Idealen tovornjak za mesto

MAN eTGL temelji na preizkušenem 12-tonskem modelu iz dizelskega portfelja. Z nosilnostjo do 6,6 tone, medosno razdaljo 4.500 milimetrov, možnostjo nameščanja nadgradenj dolžine med 6.200 in 7.300 milimetrov ter vstopom v kabino z le eno stopnico je eTGL idealen za mestno distribucijo. 

Sodobna notranjost kabine nudi visok nivo udobja za voznika ter dobro preglednost – tovornjak je opcijsko lahko opremljen tudi s kamerami MAN OptiView namesto klasičnih vzvratnih ogledal, ki popolnoma odpravljajo mrtve kote okoli vozila, kar je pri mestni vožnji zelo dobrodošlo. Popolnoma digitalni 12,3-palčni osrednji zaslon vozniku prikazuje informacije o ravni napolnjenosti baterij, dosegu in porabi energije.

MAN eTGL

Dva paketa baterij

Za oskrbo z energijo in pogon eTGL uporablja enak komplet električnih komponent kot MAN-ovi težki seriji eTGX in eTGS. Sem spadajo baterijski sklopi, ki jih je razvil MAN in so izdelani v tovarni v Nürnbergu, vsak z uporabno kapaciteto baterije 80 kWh, ter najmanjša od treh razpoložljivih različic pogona z elektromotorjem z močjo 285 konjskih moči in dvostopenjskim menjalnikom, ki je centralno nameščen v šasiji.

MAN-ov modularni koncept baterij, posebej prilagojen gospodarskim vozilom, omogoča veliko število individualnih konfiguracij vlačilcev in šasij, tako da je za skoraj vse transportne naloge, ki so se izvajale z dizelskimi tovornjaki, zdaj mogoče konfigurirati enakovredno električno vozilo.

Najmanjši MAN-ov tovornjak je opremljen z dvema baterijskima paketoma. Inovativna tehnologija hitrega polnjenja omogoča, da se obe bateriji napolnita od deset do 80 odstotkov v le približno 35 minutah. To optimalno izkorišča čas odmorov in razkladanja ter poveča dnevni doseg, z le enim kratkim polnjenjem, na do 600 kilometrov.

MAN eTGL

Povečana učinkovitost za večji doseg

Tako kot njegova večja brata eTGX in eTGS tudi MAN eTGL koristi izboljšave za večjo učinkovitost pomožnih sistemov – ti optimalno izkoriščajo odpadno toploto, ki nastane v elektromotorju in, skupaj z izboljšanimi voznimi funkcijami, povečajo doseg za približno deset odstotkov. Vlačilec eTGX s šestimi baterijami lahko zdaj prevozi do 570 kilometrov, šasija eTGX Solo s kesonom pa kar do 870 kilometrov brez vmesnega polnjenja.

MAN-ova e-tehnologija je v logistični praksi strankam dokazala odlične rezultate: MAN-ovi e-tovornjaki navdušujejo z nizko porabo energije, hitrim polnjenjem in velikim dosegom. Približno 400 vozil MAN eTGX in eTGS je v manj kot enem letu prevozilo že več kot devet milijonov kilometrov – z majhno povprečno porabo elektrike okoli 93 kWh na 100 prevoženih kilometrov.

MAN eTGL

Fotogalerija

Protected by reCAPTCHA, Google Privacy Policy and Terms of Service apply.