NadzorInšpekcijski nadzor prevozov skupin otrok v cestnem prometu
24.11.2025 Inšpektorji za cestni promet so v okviru rednih aktivnosti ob koncu in pričetku šolskega leta 2025 izvedli poostren n...
Na sejmu Solutrans 2025 v Lyonu je MAN Truck & Bus predstavil novo različico svojega električnega tovornjaka eTGL, posebej zasnovanega za izolativne nadgradnje. To pomeni, da 12-tonski tovornjak zdaj omogoča tudi lokalno brezemisijski in zelo tih distribucijski prevoz blaga s temperaturno uravnavanim režimom, kot so živila.

Visokonapetostni vmesnik omogoča napajanje agregata nadgradnje neposredno iz električnega omrežja vozila. Z uporabno kapaciteto baterije 160 kWh je doseg eTGL-a do 310 kilometrov brez vmesnega polnjenja, odvisno od pogojev uporabe – več kot dovolj za tipične dnevne vožnje v mestnem in regionalnem distribucijskem prometu.

MAN eTGL temelji na preizkušenem 12-tonskem modelu iz dizelskega portfelja. Z nosilnostjo do 6,6 tone, medosno razdaljo 4.500 milimetrov, možnostjo nameščanja nadgradenj dolžine med 6.200 in 7.300 milimetrov ter vstopom v kabino z le eno stopnico je eTGL idealen za mestno distribucijo.
Sodobna notranjost kabine nudi visok nivo udobja za voznika ter dobro preglednost – tovornjak je opcijsko lahko opremljen tudi s kamerami MAN OptiView namesto klasičnih vzvratnih ogledal, ki popolnoma odpravljajo mrtve kote okoli vozila, kar je pri mestni vožnji zelo dobrodošlo. Popolnoma digitalni 12,3-palčni osrednji zaslon vozniku prikazuje informacije o ravni napolnjenosti baterij, dosegu in porabi energije.

Za oskrbo z energijo in pogon eTGL uporablja enak komplet električnih komponent kot MAN-ovi težki seriji eTGX in eTGS. Sem spadajo baterijski sklopi, ki jih je razvil MAN in so izdelani v tovarni v Nürnbergu, vsak z uporabno kapaciteto baterije 80 kWh, ter najmanjša od treh razpoložljivih različic pogona z elektromotorjem z močjo 285 konjskih moči in dvostopenjskim menjalnikom, ki je centralno nameščen v šasiji.
MAN-ov modularni koncept baterij, posebej prilagojen gospodarskim vozilom, omogoča veliko število individualnih konfiguracij vlačilcev in šasij, tako da je za skoraj vse transportne naloge, ki so se izvajale z dizelskimi tovornjaki, zdaj mogoče konfigurirati enakovredno električno vozilo.
Najmanjši MAN-ov tovornjak je opremljen z dvema baterijskima paketoma. Inovativna tehnologija hitrega polnjenja omogoča, da se obe bateriji napolnita od deset do 80 odstotkov v le približno 35 minutah. To optimalno izkorišča čas odmorov in razkladanja ter poveča dnevni doseg, z le enim kratkim polnjenjem, na do 600 kilometrov.

Tako kot njegova večja brata eTGX in eTGS tudi MAN eTGL koristi izboljšave za večjo učinkovitost pomožnih sistemov – ti optimalno izkoriščajo odpadno toploto, ki nastane v elektromotorju in, skupaj z izboljšanimi voznimi funkcijami, povečajo doseg za približno deset odstotkov. Vlačilec eTGX s šestimi baterijami lahko zdaj prevozi do 570 kilometrov, šasija eTGX Solo s kesonom pa kar do 870 kilometrov brez vmesnega polnjenja.
MAN-ova e-tehnologija je v logistični praksi strankam dokazala odlične rezultate: MAN-ovi e-tovornjaki navdušujejo z nizko porabo energije, hitrim polnjenjem in velikim dosegom. Približno 400 vozil MAN eTGX in eTGS je v manj kot enem letu prevozilo že več kot devet milijonov kilometrov – z majhno povprečno porabo elektrike okoli 93 kWh na 100 prevoženih kilometrov.
