Z informacijskim sistemom za vodenje skladišč oskrbujejo proizvodnjo in še več
19.04.2024 Da so konkurenčna na trgu, podjetja nenehno iščejo načine za optimizacijo procesov. Pri tem ne gre brez digitalne pre...
Peugeot e-Expert Hydrogen je zasnovan na modularni večenergijski konstrukcijski osnovi EMP2 (Efficient Modular Platform) in ima 100-odstotno električni pogon, saj združuje dva vgrajena vira električne energije po zaslugi inovativnega in čistega sistema "mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric" skupine STELLANTIS: sistem deluje kombinirano na baterijo, ki se polni prek električnega omrežja in na gorivno celico, ki jo napaja vodik, shranjen v jeklenkah v podu vozila.
Peugeot je dobavo gorivnih celic na vodik zaupal podjetju Symbio, ki tovrstne celice proizvaja v svoji tovarni Vénissieux na obrobju Lyona. Gorivna celica je sestavljena iz več celic, ki so zložene druga vrh druge in ustvarjajo tok. S tovrstno razporeditvijo nastane "baterija". V vsaki celici poteka kemijska reakcija med dvema elementoma, vodikom (zgorevalni plin, ki je shranjen v jeklenkah rezervoarja) in kisikom (iz zraka v okolici). Baterijo sestavlja več celic, tako da lahko ustvari dovolj moči, ki je potrebna za pogon vozila z napajanjem električnega motorja.
Tovrstna tehnologija je zagotovilo za nič emisij CO2 po zaslugi reakcije, med katero se ustvari električni tok, odvaja pa se zgolj voda. V celici pride do naslednje reakcije:
vodik + kisik → elektrika + voda + toplota = 2 H2 + O2 → 2 H2O
Gorivna celica vozila Peugeot e-Expert Hydrogen se napaja iz rezervoarja, ki ga sestavljajo tri jeklenke s prostornino 4,4 kilograma vodika pod tlakom 700 barov. Rezervoar se nahaja v zadnjem delu poda in ne zmanjšuje tovornega prostora vozila.
Gorivna celica je povezana z litij-ionsko baterijo s kapaciteto 10,5 kWh, in ustvari 90 kW moči. Nahaja se pod sedeži in v nekaterih fazah vožnje napaja tudi električni motor. Njegovo napajanje zagotavlja trifazni vgrajeni polnilnik z močjo 11 kW, ki se nahaja v motornem prostoru.
Omenjena vira energije kombinirano napajata električni motor s stalnimi magneti z močjo 100 kW in posredujeta 260 Nm navora. Ta električni pogonski sklop je nameščen na prednji osi in je podoben kot pri vozilu Peugeot e-Expert, ki izstopa zlasti zaradi menjalnika, ki je posebej prilagojen za obremenitve, značilne za gospodarska vozila.