Centralno vozlišče za rezervne dele

Podjetje Mercedes-Benz Truck v Halberstadtu v deželi Saška-Anhalt vzpostavlja centralno logistično vozlišče za globalno dobavo nadomestnih delov.

Logistični center Daimler Truck
Logistični center za nadomestne dele Daimler Truck | Foto: Daimler Truck

Prilagodljiva, učinkovita in trajnostna logistika nadomestnih delov je pomemben dejavnik uspeha družbe Daimler Truck in njenih strank po vsem svetu: Zaradi hitre in celovite dobave delov so lahko vozni parki čim več na cesti in čim krajši čas v mirovanju. Družba Daimler Truck zaradi svoje neodvisnosti vzpostavlja globalno dobavo nadomestnih delov (poprodajna logistika) za tovorna vozila Mercedes-Benz na nov način, ki je še bolj usmerjen k strankam.

V Halberstadtu v zvezni deželi Saška-Anhalt nastaja popolnoma novo logistično vozlišče, tako imenovani globalni center za dele, ki bo središče globalne dobave nadomestnih delov. V prihodnosti bo dobava delov potekala s te osrednje lokacije, s čimer se bodo odpravile dodatne transportne poti, skrajšal pa se bo tudi čas do razpoložljivosti delov. Objekt je zasnovan tako, da izpolnjuje zahteve strank družbe Daimler Truck. Za regionalne prodajalce je na voljo neposredna dobava ali lasten prevzem po potrebi.

Novo logistično vozlišče bo skoraj 3000 prodajalcem vozil v več kot 170 državah po svetu dobavljajo do 300.000 različnih izdelkov – od najmanjšega vijaka do dokončane kabine tovornega vozila. Globalni center za dele bo tako pomembno prispeval k zagotavljanju mednarodnega pretoka blaga. Zahvaljujoč najsodobnejši tehnologiji skladiščenja in transportnih sistemov bodo vsi deli vozil na voljo za takojšnje iskanje v avtomatiziranem visokoregalnem skladišču in avtomatiziranem skladišču za majhne dele. Začetek gradnje je načrtovan za leto 2023, začetek uporabe pa približno tri leta pozneje.


V osrčju Nemčije

Približno 2.600 dobaviteljev podjetja Mercedes-Benz Trucks bo v prihodnosti logističnemu vozlišču dobavljalo svoje dele. Mesto Halberstadt bo tako postalo osrednja lokacija za globalno dobavo nadomestnih delov za tovorna vozila Mercedes-Benz. Dobava delov Fuso v Evropi se bo v prihodnosti prav tako izvajala iz Halberstadta. V tristopenjskem logističnem procesu bo novi obrat oskrboval približno 20 regionalnih logističnih centrov po vsem svetu (na primer v različnih evropskih državah, Turčiji, Združenih arabskih emiratih, Braziliji in na Kitajskem), ki bodo nato dobavljali dele regionalnim prodajalcem.

Halberstadt ni le v osrčju Nemčije, ampak se nahaja tudi med številnimi dobavitelji in strankami podjetja Daimler Trucks v Evropi. Hitro dobavo delov omogoča tudi dobra prometna povezava po zveznih cestah in avtocestah v regiji. Na tej lokaciji je tudi dovolj prostora za dolgoročno fleksibilno poslovanje.

V prvi fazi širitve bo imela nova stavba v vzhodni industrijski coni v Halberstadtu približno 270.000 kvadratnih metrov bruto tlorisne površine, od tega približno 260.000 kvadratnih metrov logističnih površin. V obratu se bo ustvarilo približno 450 kvalificiranih delovnih mest. Po nadaljnjih fazah gradnje in prevzemu dodatnih dejavnosti v zvezi z globalno logistiko delov bo v obratu ustvarjenih do 600 delovnih mest.

Trajnost v obratu

Novi logistični obrat je že od začetka načrtovan za CO₂-nevtralno delovanje; energijski koncept v celoti opušča fosilna goriva. Zemeljski plin in nafta nista potrebna. Obrat bo ogrevan z električnimi toplotnimi črpalkami, ki bodo v stavbo dovajale toploto prek sistemov talnega ogrevanja. Zaradi nizkih temperatur vode za ogrevanje in učinka skladiščenja v industrijskih tleh bo dosežena visoka raven energijske učinkovitosti.

Poleg tega naj bi strehe opremili s fotonapetostnimi sistemi, ki lahko letno proizvedejo do 13 milijonov kWh električne energije. To je več električne energije, kot jo bo porabil obrat. Presežek energije iz globalnega centra za dele bo na voljo drugim obratom družbe Daimler Truck v Nemčiji. Strehe gospodarskih poslopij bodo ozelenjene. Zaposlenim bodo na voljo številne polnilne postaje za vozila in kolesa na električni pogon. Ustrezne možnosti polnjenja bodo na voljo tudi za tovorna vozila dobaviteljev, katerih vozni parki se postopoma elektrificirajo.