
Arriva prevzela prvih 30 od skupno 48 avtobusov MAN
02.07.2025 Skupina Arriva Slovenija je nabavila 48 novih medkrajevnih avtobusov znamke MAN, kar po besedah direktorja Aleša Šif...
Pred petdesetimi leti so pri Mercedes-Benzu začeli s praktičnim preizkušanjem svojega prvega električnega dostavnika LE 306.
Električni dostavnik so prvič predstavili letno dni prej, leta 1972 na mednarodnem simpoziju električnih vozil v Bruslju. Bil pa je tudi prvi električni dostavnik z zamenljivimi baterijami. Električni LE 306 je poganjal elektromotor z izhodno močjo od 35 do 56 kilovatov. Motorj je z energijo oskrbovala 860 kilogramov težka baterija z napetostjo 144 voltov in zmogljivostjo 22 kilovatov. To je bilo dovolj, da je lahko lahki transporter s tono tovora prevozil med 50 in 100 kilometri s hitrostjo do 80 km/h.
Celotna flota lahkih dostavnih vozil mercedes-benz LE 306 na električni pogon je skrbela za prevoze v Münchnu na olimpijskih igrah leta 1972. Kasneje je sledil obsežen test s skupno 58 vozili. Skupno trideset električnih dostavnikov je v realnih pogojih uporabe preizkušalo partnersko podjetje GES (Gesellschaft für Elektrischen Straßenverkehr).
Vendar pa posebnost LE 306 ni bil samo pogon, temveč tehnologija navzkrižne menjave baterij, ki je omogočila zamenjavo baterije v nekaj minutah. Na eni strani se je modul z baterijami izvlekel ven, z druge strani pa vstavili nov komplet napolnjenih baterij. Celoten postopek ni trajal dlje kot običajni postanek za točenje goriva.
Poleg nadomestne tehnologije je bilo mogoče baterijo v vozilu polniti z omrežnim napajanjem prek polnilnika. Poleg tega je motor pri zaviranju deloval kot generator in pretvarja kinetično energijo v električno energijo.