40 avtobusov na vodik

Belgijski proizvajalec avtobusov Van Hool je z RKV Koln in WSW Wuppertal sklenil pogodbo za dobavo 40 avtobusov na vodik najnovejše generacije. Avtobusi bodo zgrajeni v tovarni Van Hool v Koningshooikt. Prvi izmed njih bodo dostavljeni spomladi leta 2019. V Kölnu že od maja 2014 vozita dva Van Hool avtobusa na vodik.

40 avtobusov na vodik

Že od leta 2005 je Van Hool začel graditi avtobuse na vodik za ameriški trg in od leta 2007 tudi za evropski trg. Do sedaj je Van Hool izdelal 53 avtobusov s pogonom na gorivne celice (vodik) za Severno Ameriko (21) in Evropo (32).

40 avtobusov na vodik za Köln (30) in Wuppertal (10) so mešanica hibridnih vozil (gorivne celice in baterije) tipa Van Hool A330 z dvema osema in dolžine 12 metrov. Opremljeni so z najnovejšim modulom gorivnih celic FCvelocity-HD85, ki jih dobavlja kanadsko podjetje Ballard Power Systems iz Vancouvra ter z električnim pogonskim elektromotorjem Siemens PEM z močjo 210 kW. V avtobusu je 29 sedežev in 46 stojišč (Köln) ter 49 stojišč (Wuppertal), prostor je tudi dva uporabnika invalidskih vozičkov in otroški voziček.

Zahvaljujoč hibridni moči bodo avtobusi imeli zmogljivost rezervoarja za 38,2 kg vodika. Z energijo, ki jo bo avtobus pridobil pa lahko prevozi 350 km.

Vodik se pretvori v električno energijo v gorivni celici, s svojo vodno paro kot edino emisijo, medtem ko baterije zagotavljajo dodatno moč, kjerkoli in kadarkoli je to potrebno. Zahvaljujoč temu hibridnemu viru moči in ponovni uporabi zavorne energije se na razdalji 100 km porabi okoli 8 kg vodika.

Nabava novih vozil se ujema z nemškim nacionalnim programom inovacij za tehnologijo vodika in gorivnih celic (NIP), financira pa ga nemško zvezno ministrstvo za promet in digitalno infrastrukturo (BMVI), ki ga financirata Skupina za gorivne celice in vodik Evropsko javno-zasebno partnerstvo je namenjeno pospeševanju uvajanja gorivnih celic in tehnologije vodika na trg, ki delujejo v okviru programa EU "Obzorje 2020".