Vozili smo posodobljene FH 13

Pri Volvu so posodobili svoje »dolgoprogaše« s 13-litrskimi motorji. Novinarje so povabili na preizkus modelov 460 in 500 s tehnologijo Turbo Compound (TC) ter brez nje. Na lastni koži smo se lahko prepričali, koliko pomaga dodatnih 300 Nm navora, ki ga pridobijo po prej omenjeni tehnologiji.

Vozili smo posodobljene FH 13
Na 320-kilometrskem preizkusu po regionalnih cestah in po avtocesti smo se lahko prepričali o učinkovitosti sistema Turbo Compound.

Del energije izpušnih plinov se s sistemom zobnikov z dodatne turbine prenese do glavne gredi motorja. Skupni navor najmočnejšega 13-litrskega motorja tako znaša 2.800 Nm med 950 in 1.300 vrtljaji na minuto. Za preizkus so pripravili floto tovornjakov moči 460 in 500 KM (338 in 368 kW) s klasičnimi motorji in s tistimi s TC tehnologijo. 

Zjutraj so nas z avtobusom zapeljali do parkirišča, kjer so jih čakali različni modeli s 13-litrskimi motorji – sivi so brez TC sistema, modri pa z njim.
Na 320-kilometrskem preizkusu po regionalnih cestah in po avtocesti smo se lahko prepričali o učinkovitosti sistema Turbo Compound. Seveda to ni edina novost, ki so jo pri Volvu pripravili, saj so tudi znatno posodobili njihov pametni tempomat – I-see, katerega osnovni namen je čim višja povprečna hitrost ob kar se da nizki porabi goriva – povečana učinkovitost, torej. 

Novosti so skrite še v pogonskih oseh in drugih izboljšavah, o katerih boste lahko brali v naslednji številki naše revije.

Da gre za najmočnejši model s 13-litrskim motorjem, Volvo na zunaj kaže le z napisom 500 I-save.

Tovornjaka s tehnologijo Turbo Compound z največjim navorom sta vozila spredaj. Ob najnovejših modelih so se pri Volvu ozrli dve in pol desetletji nazaj z njihovim FH 16, ki je že takrat iz 16 litrov delovne prostornine iztisnil 520 KM (382 kW) in 2.500 Nm največjega navora.

Veliko zanimanja je požel model za ameriško tržišče – VNL 760 XCEED, ki voznika razvaja z (za evropske razmere) veliko in bogato opremljeno kabino.