Prvi avtonomni tovornjak na avtocesti

MAN že nekaj časa intenzivno pospešuje razvoj avtonomnih tovornjakov za uporabo v logističnih vozliščih in za promet od vozlišč do vozlišč na avtocestah in je pred kratkim kot prvi proizvajalec gospodarskih vozil prejel dovoljenje za testiranje 4. stopnje na podlagi zakona o avtonomnih vozilih za vožnjo po nemških avtocestah.

MAN avtonomni tovornjak
MAN avtonomni tovornjak | Foto: MAN Truck & Bus

Količina tovora in zlasti prevoz med logističnimi središči – kot so skladišča velikih spletnih trgovin – vztrajno narašča. Za te prevoze, v tem, tako imenovanem prometu od vozlišča do vozlišča, je še posebej primerna uporaba avtonomnih tovornjakov. Tovornjaki so vedno na cesti, izjemno učinkoviti glede porabe goriva in varni. Ne potrebujejo odmorov med vožnjo, zato so vozila lahko popolnoma vključena v tesno sinhronizirane logistične procese. Dolgoročno lahko učinkovita uporaba avtonomnih tovornjakov zmanjša skupne operativne stroške za deset do 15 odstotkov. Nova tehnologija lahko omili tudi pomanjkanje voznikov. Samo v Nemčiji že zdaj primanjkuje do 100.000 voznikov tovornjakov.

MAN avtonomni tovornjak

Letos prototipi, drugo leto komercialne vožnje

"Danes delamo še en velik korak k avtonomnim gospodarskim vozilom, ki so prav tako pomembno področje prihodnosti poleg prehoda na pogone brez emisij CO2. Letos najprej izvajamo teste s prototipi na avtocesti. Od leta 2025 bodo sledili nadaljnji projekti med vozlišči. Delamo naslednji razvojni korak proti serijski proizvodnji avtonomnih tovornjakov. Zakon o avtonomni vožnji daje naši industriji potrebno varnost načrtovanja. Za uresničitev avtonomne vožnje moramo prav tako tesno sodelovati z upravljavci infrastrukture, kot je Autobahn GmbH. Samo skupaj lahko postavimo avtonomna vozil na ceste," pravi Alexander Vlaskamp, predsednik izvršnega odbora MAN Truck & Bus SE.

MAN avtonomni tovornjak

Komunikacija z infrastrukturo

"Autobahn GmbH ima osrednjo vlogo pri avtonomni vožnji na nemških avtocestah," pojasnjuje Dirk Brandenburger, tehnični direktor Autobahn GmbH. "Ne odobravamo samo avtonomne vožnje na določenih avtocestnih odsekih, temveč tudi aktivno spodbujamo mreženje in komunikacijo med avtocestno infrastrukturo in vozili s tako imenovanimi kooperativnimi inteligentnimi transportnimi sistemi. To je ključnega pomena za avtorizacijo in s tem varnost avtonomnih vozil na cesti."

MAN avtonomni tovornjak

Skrb za varnost

Za testno vožnjo prvega avtonomnega tovornjaka je Autobahn GmbH pregledal MAN-ov koncept kot del vloge za testno licenco, preden je zvezna uprava za motorni promet v začetku aprila uradno podelila odobritev MAN-u. V prihodnje bo Autobahn GmbH odgovoren tudi za odobritev delovnih površin na avtocestah za serijsko odobritev avtonomnih vozil. Upravljavec vozila določi poti, po katerih naj vozijo njegova vozila s funkcijami avtonomne vožnje, Autobahn GmbH pa nato preveri, ali so te poti primerne za delovanje teh vozil.

MAN avtonomni tovornjak

Bogate izkušnje na področju avtonomne vožnje 

MAN z različnimi raziskovalnimi in razvojnimi projekti že vrsto let poganja avtonomno vožnjo naprej. Od leta 2017 do 2019 je MAN razvijal in testiral elektronsko povezane tovornjake v skupnem raziskovalnem in razvojnem projektu z DB Schenker. Ti posebej varni in varčni konvoji so bili več kot šest mesecev uporabljeni v rednem prevozu splošnega tovora na avtocesti A9 med Neufahrnom in Nürnbergom. Od leta 2019 do 2023 se je projekt ANITA s partnerji Deutsche Bahn, Fresenius University of Applied Sciences in Götting KG osredotočal na popolno digitalno integracijo avtonomnega tovornjaka v logistični proces pretovora kontejnerjev s ceste na železnico. In od leta 2022 MAN sodeluje z Autobahn GmbH in drugimi partnerji iz industrije, znanosti in tehničnega testiranja v projektu ATLAS-L4 za razvoj avtonomnega tovornjaka za uporabo v avtocestnem prometu med logističnimi središči. Projekt tako konkretno implementira zakon o avtonomni vožnji, sprejet v Nemčiji leta 2021, ki že omogoča vožnjo brez voznika po jasno določenih poteh in s tehničnim nadzorom. Ob zaključku projekta so predvidene praktične testne vožnje prototipa z varnostnim voznikom po avtocesti. MAN je do danes vložil 133 patentnih prijav na področju avtonomne vožnje, 33 so jih že odobrili. MAN se s sodelovanjem v projektih @CITY, BeIntelli in MINGA vključuje tudi v razvoj avtomatizirane vožnje mestnih avtobusov.

MAN avtonomni tovornjak

Fotogalerija