
Ustavljeno testiranje robotskih taksijev
16.05.2025 Zagonsko podjetje za avtonomno vožnjo Pony.ai je prejelo ukaz o prekinitvi delovanja v Pekingu, potem ko se je v tore...
MAN Truck & Bus Slovenija je v Centru varne vožnje na Vranskem pripravil predstavitev novosti v njihovi ponudbi. Od električnih modelov eTGX in eTGS do novega pogonskega sklopa PowerLion. Družbo so jim delali tudi prenovljeni dostavniki TGE in turistični avtobus Neoplan Tourliner.
Dvodnevni dogodek, ki so se ga poleg prevoznikov, partnerjev in nadgraditeljev, udeležili tudi predstavniki iz uprave podjetja MAN, je bil namenjen spoznavanju novosti v ponudbi ter ponudbe partnerskih podjetij – Moon je predstavil električne polnilnice ter sisteme fotovoltaike in baterijskih hranilnikov, Porsche Leasing financiranje vozil, Porsche Inter Auto pa osebna vozila iz svoje ponudbe. Udeleženci so se lahko preizkusili tudi na simulatorju vožnje tovornjaka AAER, o katerem smo že pisali v marčevski številki revije.
Glavna novost je popolnoma nov pogonski sklop PowerLion – gre za nov vrstni šestvaljni 13-litrski dizelski motor z imenom D30, ki bo postopno nadomestil obstoječe motorje D26. Gre sicer za skupni motor skupine Traton, ki ga že poznamo iz sestrske Scanie Super, od katerega pa se razlikuje po programski opremi krmiljenja ter po večjem izboru zmogljivosti – na voljo je namreč v razponu od 380 do 560 konjskih moči. Motor, ki ga proizvajajo v tovarni v Nürnbergu, se ponaša z eno izmed najboljših učinkovitosti med motorji z notranjim zgorevanjem – ta namreč presega 50 odstotkov.
Enostopenjski turbopolnilnik je opremljen s fiksno geometrijo lopatic, a je ta na voljo v dveh različnih geometrijah, odvisnih od največje moči motorja, s čimer v veliki meri prispeva k doseganju visoke učinkovitosti motorja.
Visokozmogljiva motorna zavora CRB (Compression Release Brake) z močjo do 355 kilovatov, lahko v številnih primeri nadomesti potrebo po vgradnji hidravličnega retarderja, če pa je tovornjak opremljen z njim, gre za izvedbo s sklopko, ki ga povsem odklopi od pogona, kadar ni v uporabi, s čimer zmanjšuje porabo goriva, nudi pa zavorno moč do 4.700 Nm.
Novosti v pogonskem sklopu se nadaljujejo tudi z novim avtomatiziranim menjalnikom MAN TipMatic 14. Tudi pri njem gre za tako imenovan hišni izdelek, ki ima švedske korenine, a je prilagojen, in bo v prihodnosti nadomestil prejšnji menjalnik MAN TipMatic 12 v vseh standardnih vlačilcih MAN. V primerjavi s prejšnjim je nova generacija menjalnika lažja za okoli 60 kilogramov.
O MAN-ovih električnih tovornjakih smo že pisali, seriji eTGX in eTGS sta na voljo kot dvo- in triosna šasija z največjo dovoljeno maso od 18 do 28 ton, ter kot vlačilec. Pri tem MAN poudarja, da lahko, za razliko od konkurence, ponujajo zelo kratke medosne razdalje – že pri 3,75-metrski je namreč na voljo kar šest baterijskih paketov s 480 kWh kapacitete, kar naj bi zadoščalo za do petsto kilometrov dosega brez vmesnega polnjenja. To je mogoče, ker so spremenili obliko šasije – ta je na svojem sprednjem delu širša, zato lahko v nekdanji 'motorni prostor' pod kabino, namestijo dva baterijska sklopa, po dva pa sta nato lahko še na vsakem boku šasije.
Izbirati je mogoče med devetimi medosnimi razdaljami, šestimi kabinami, štirimi velikostmi baterijskih paketov, ter različnimi močmi elektromotorjev in izvedb sledilnih osi ter vzmetenja, kar močno širi možnost uporabe in prilagodljivost.
Elektromotor je na voljo s tremi jakostmi, pretvorjeno v konjske moči bodo stranke lahko izbirale med 333, 449 ali 544 konjskimi močmi. Zaradi centralnega elektromotorja, z integriranim menjalnikom s štirimi prestavami, so ohranjene enake pogonske osi kot pri dizelskih različicah, kar olajša vzdrževanje in zmanjšuje stroške. Prav tako so na šasijah nespremenjena pritrdilna mesta za nameščanje nadgradenj.