Bodo subvencije veljale tudi za obnovljene pnevmatike?

Avtoprevoznikom je že kar nekaj časa na voljo možnost, da si s pridobitvijo ugodnih kreditov ali subvencij pri Eko skladu pomembno znižajo stroške za naložbe v vozila in opremo – seveda pod pogojem, da te naložbe zadovoljujejo določene ekološke zahteve.

Pnevmatike za mešano uporabo
Predmet subvencije mora namreč izkazovati energetske in okoljske prihranke, ki temeljijo na matematičnih izračunih.

Med drugim je decembra lani izšel nov javni poziv, s katerim vabijo avtoprevoznike, da se prijavijo na razpis za subvencioniranje pnevmatik višjega energijskega razreda. Kot pa so opazili na nedavnem konferenčnem pogovoru (po zoomu) med predstavniki ministrstva za infrastrukturo in predstavniki obeh zbornic oziroma njunih sekcij za promet, v razpis niso vključene obnovljene pnevmatike – kar je bilo za predstavnike prevoznikov neprijetno presenečenje. Ti so seveda takoj postregli s tehtnimi argumenti, zakaj naj bi tudi obnovljene pnevmatike bile predmet subvencioniranja.

Prvi argument je povsem tehnične narave. Namreč, pri obnavljanju pnevmatike gre za popolnoma enak tehnični postopek nanašanja zaključne obloge pnevmatike kot pri proizvodnji nove. Povsem enak je tudi uporabljeni material. Skratka vse je enako kot pri novi pnevmatiki. Drugi argument pa je, da v Nemčiji že dolga leta avtoprevoznikom subvencionirajo tudi obnovljene pnevmatike. »Če so obnovljene pnevmatike dovolj dobre in ekološke za zahtevne Nemce, potem ne vidimo razloga, da ne bi bile dovolj dobre tudi pri nas,« menijo prevozniki.

Žal Eko sklad pri dodeljevanju subvencij uveljavlja drugačne pogoje, kot veljajo v Nemčiji. Predmet subvencije mora namreč izkazovati energetske in okoljske prihranke, ki temeljijo na matematičnih izračunih. Obnovljene pnevmatike – za razliko od novih – seveda takih izračunov nimajo. Kot navajajo v Eko skladu, je takšna »matematična« podpora pomembno zagotovilo, da so z njihovim (pravnim) poslovanjem zadovoljni pri Računskem sodišču.

Konferenčni pogovor (še) ni ponudil »formule«, kako rešiti omenjeno zagato. Vseeno pa je bila pomenljiva sklepna ocena državnega sekretarja Aleš Miheliča, da bi v nadaljevanju lahko dosegli neko »kompromisno« rešitev. Povejmo še, da je za spodbude za sektor cestnega prevozništva pripravljenih 6 milijonov evrov, od tega naj bi 4 milijone namenili samo za subvencioniranje pnevmatik (posamezna pnevmatika bo subvencionirana s 100 evri), 2 milijona pa za subvencioniranje čistega sintetičnega plina, za razgradnjo starih vozil in za aerodinamične pripomočke (spojlerje).