Cestni prevoz blagaTop 100 slovenskih prevoznikov v letu 2024
12.12.2025 Pripravili smo pregled stotih največjih prevozniških podjetij v Sloveniji na osnovi javno dostopnih finančnih podatko...
Premajhna varnostna razdalja sodi poleg prehitre vožnje med zelo pogoste vzroke prometnih nesreč. Vozniki tovornih vozil morajo v dvopasovnem avtocestnem predoru voziti po voznem pasu in imeti pred seboj zahtevano varnostno razdaljo 100 metrov. Zato so pri Darsu v daljših avtocestnih predorih ob robu vozišča namestili posebne led smernike modre barve. Ti voznike tovornih vozil napotujejo na vzdrževanje predpisane varnostne razdalje.

V predorih na slovenskih avtocestah in hitrih cestah je predpisana varnostna razdalja za tovorna vozila najmanj 100 metrov. Izjema je enocevni slovensko-avstrijski predor Karavanke, v katerem poteka promet dvosmerno, zaradi česar je s prometnim znakom določena minimalna varnostna razdalja za tovorna vozila najmanj 150 metrov. Tovorno vozilo mora predpisano varnostno razdaljo v predoru zagotoviti tako do tovornjaka kot tudi do osebnega vozila, motornega kolesa ali avtobusa pred njim.
Neupoštevanje predpisane varnostne razdalje se kaznuje z globo 300 evrov in tremi kazenskimi točkami.
Za osebna in vsa druga, netovorna vozila velja tudi v predorih enaka varnostna razdalja kot na odprti trasi avtoceste; to pomeni, da varnostna razdalja v normalnih okoliščinah ne sme biti manjša od razdalje, ki jo pri hitrosti, s katero vozimo, prevozimo v dveh sekundah (če na primer upoštevamo hitrost 100 km/h, kolikor je recimo v večini avtocestnih predorov, je varnostna razdalja vsaj 54 metrov, pri hitrosti 130 km/h pa znaša minimalno 72 metrov).
Vožnja na prekratki varnostni razdalji statistično predstavlja enega najbolj pogostih vzrokov prometnih nesreč, posebej pred delovnimi zaporami.