Priklopnik z električno gnano osjo

Manjša poraba goriva in manj emisij CO₂ – Krone in zagonsko podjetje Trailer Dynamics sta predstavila priklopnik z električno gnano osjo in modularno zasnovo akumulatorjev.

krone-trailer-dynamics-emega-liner-3

Vlačilec, ki ga poganja dizelski motor, mora vleči celotno kompozicijo. Toda to bi se že v bližnji prihodnosti lahko spremenilo. Zagonsko podjetje Trailer Dynamics je namreč v sodelovanju s proizvajalcem prikolic Krone pokazalo, da lahko priklopnik, opremljen z električno pogonsko osjo, v veliki meri razbremeni vlačilec. Če se priklopnik zaradi lastnega električnega pogona lahko premika »v koraku« z vlačilcem, potem mora motor slednjega opraviti veliko manj dela.

To je dobro tako za podnebje kot za »proračun« podjetja. Pri Trailer Dynamics z uporabo tega pogonskega sistema upravljavcem voznega parka obljubljajo vsaj 20-odstotni prihranek pri porabi goriva, potrebnega za delovanje dizelskega motorja. »Ta vrednost pa ne izhaja zgolj iz simulacij voženj,« poudarja glavni direktor podjetja Trailer Dynamics Michael Nimtsch. »Tovrstni prihranki pri dizelskem motorju so bili namreč doseženi in dokumentirani na testnih vožnjah, ki jih je spremljala organizacija, certificirana za opravljanje tovrstnih meritev,« še dodaja Nimtsch.

sdfsdf

Krone in Trailer Dynamics sta prototip predstavila več kot 100 operaterjem flot. Prizorišče je bila testna steza v novem testnem centru Krone Future Lab v kraju Lingen. Med predstavitvenimi vožnjami na testni stezi so se predstavniki logističnih podjetij prepričali, kako eMega Liner – tako so poimenovali priklopnik – deluje. Nekateri so izkoristili priložnost in so »ePriklopnik« preizkusili tudi sami. V središču pozornosti je bil tudi kraljevi čep, ki sta ga podjetji Trailer Dynamics in Krone opremili s številnimi senzorji. Ti omogočajo delovanje električnega pogonskega sklopa in hkrati preprečujejo, da bi priklopnik potiskal vlačilec. Signali iz senzorjev na kraljevem čepu v realnem času potujejo v krmilno enoto priklopnika – centralno krmilno enoto v pogonskem sklopu – ki obema elektromotorjema posreduje informacije, kakšna pogonska moč je potrebna, da lahko priklopnik sledi vlečnemu vozilu.

Laboratorij Future Lab

Krone je odprl nov validacijski center v kraju Lingen. Podjetje je v Future Lab vložilo okoli 20 milijonov evrov, tam bodo preizkušali prikolice, kmetijsko mehanizacijo in druge komponente. Celotno območje meri 13 hektarjev in se ponaša z 1,1 kilometra dolgim poligonom, kjer je mogoče testirati vožnjo tako v vsakdanjih kot tudi ekstremnih razmerah. Objekt ima tudi stresni test za prikolice (Hydopuls), del makadamskega terena in preizkusna stojala za ekstremne nagibe prikolic v ovinkih. Proga bo namenjena tudi testiranju avtonomne vožnje, saj je bila infrastruktura dodobra premišljena. Del proge ima naklon celo 50 %, veliko poudarka pa namenjajo tako testiranju zavor kot tudi mehanskih obremenitev prikolic. Poligon ima prav tako ločen del za testiranje elektronike in programske opreme vozil.

Razdalje do 500 kilometrov

Z baterijo, ki je vgrajena v »ePriklopnik« in ima kapaciteto 300 kWh, lahko kompozicije opravijo prevoze v razdalji do 500 kilometrov. V primeru, da energije v akumulatorjih zmanjka, lahko voznik izkoristi prednosti priključnega hibrida, še bolje, s pomočjo vgrajenega polnilnika – torej polnilnika, ki je vgrajen v priklopniku –, lahko akumulatorje napolni na primer ob nakladu ali razkladu v skladišču. Odvisno od zahtev kupca je mogoče kapaciteto akumulatorjev prilagajati modularno. Vodilna predstavnika podjetij Trailer Dynamics, Michael Nimtsch in Abdullah Jaber sta prepričana, da se bo uporaba »ePriklopnika« hitro obrestovala. »Njegova uporaba prinaša pozitivne učinke na področju skupnih stroškov lastništva od prvega dneva dalje,« pravi Jaber, ko govori o zmanjšani porabi dizelskega goriva ali znižanem znesku plačila cestnine ali celo oprostitvi njenega plačila. Cestnine naj ne bi bilo več treba plačevati v naslednji načrtovani tehnološki fazi: v drugem koraku želita namreč Krone in Trailer Dynamics razviti priklopnik z e-osjo, ki ga je mogoče kombinirati z baterijsko-električnimi vlačilci (BEV). Dodatna energija v »ePriklopniku« lahko poveča doseg BEV-vlečnega vozila na približno 800 kilometrov.

Uporabljati jo je mogoče z vsemi standardnimi vlačilci

Že prvi koraki naj bi bili obetavni za partnerje. Ustanovitelji Trailer Dynamics pojasnjujejo, da je eMega Liner mogoče kombinirati z vsemi standardnimi vlačilci. Z enim zamahom je tako mogoče zmanjšati porabo goriva že obstoječe flote. »Govorimo o približno dveh milijonih dizelskih polpriklopnikov v Evropi,« pravita ustanovitelja podjetja. In to brez potrebe po menjavi ali predelavi teh tovornjakov. Zmanjšanje CO₂ emisij na eni strani pozitivno vpliva na podnebje in na drugi na dobičkonosnost posameznega upravljavca voznega parka.


V skladu s tem želita Krone in Trailer Dynamics čim hitreje narediti naslednji korak. Po dveh letih digitalnega razvoja in po samo šestih mesecih, kolikor jih je bilo potrebnih za izdelavo prototipa, želita podjetji začeti uporabo v realnih voznih razmerah. »Veseli smo, da lahko našim strankam s tem strateškim partnerstvom odpremo novo perspektivo za okolju prijaznejši promet. Za nas je pomembno, da je koncept popolnoma prepričljiv tudi z vidika skupnih stroškov lastništva,« pravi dr. Stefan Binnewies, predsednik svetovalnega odbora Trailer Dynamics in član uprave Bernard Krone Holding.