Do leta 2030 bo na cestah 31,1 milijonov električnih vozil

Do konca desetletja bodo tretjino vseh novih avtomobilov, prodanih po vsem svetu, predstavljala električna vozila, kot kaže Deloittova nova raziskava Električna vozila: napovedi do leta 2030. S tem bi se število električnih vozil, prodanih po vsem svetu v letu dni, povzpelo na 31,1 milijonov –10 milijonov več, kot je bilo prvotno predvideno.

Nikola in Iveco ubirata svojo pot
Prva vozila bodo kupci prejeli leta 2021. Nikola TRE v različici z gorivnimi celicami pa bo kupcem na voljo do leta 2023.

Kljub motnjam, ki jih je povzročila pandemija COVID-19, se še vedno pričakuje, da bo v letu 2020 po svetu prodanih 2,5 milijonov električnih vozil. Deloitte na podlagi skupne letne stopnje rasti, ki znaša 29 %, napoveduje, da bo prodaja električnih vozil v letu 2025 dosegla 11,2 milijona; do leta 2030, ko naj bi ta vozila predstavljala približno 81 % vseh prodanih novih elektrificiranih avtomobilov, pa 31,1 milijonov prodanih vozil.

Deloitte napoveduje, da bo na rast prodaje električnih vozil v naslednjem desetletju ključno vplival spremenjen odnos potrošnikov, saj številne ovire za sprejemanje te tehnologije s strani potrošnikov postopoma izginjajo. 

Luka Vesnaver, partner za finančno svetovanje za jadransko regijo na Deloitte Slovenija komentira: „Nekatere kupce še vedno ovirajo visoke cene električnih vozil, a ker so te vse bolj primerljive z bencinskim in dizelskimi ekvivalenti, pričakujemo porast potencialnih kupcev. Vse bolj raznolika ponudba električnih vozil bo ob rastočem trgu rabljenih vozil pomenila, da bodo električna vozila za mnoge postala bolj sprejemljiva izbira. O prednostih prehoda na električno vozilo sicer razmišlja vse več voznikov, vendar pa bo ključno odpraviti zaskrbljenost glede dometa vožnje teh vozil in pomanjkanja infrastrukture za polnjenje.“

Dejavniki, ki bi lahko prav tako povečali kupovanje električnih vozil, so ugodno regulatorno okolje, tako z vidika finančnih spodbud in strožjih predpisov glede izpustov škodljivih plinov kot tudi raznolikosti ponujenih modelov na trgu. Ker službena vozila in vozni parki še vedno predstavljajo večino celotne prodaje novih avtomobilov, pa bo globalni prehod na električna vozila še dodatno spodbujen s prehodom na ta vozila na ravni podjetij.

Ukrepi omejitve gibanja za zajezitev pandemije COVID-19 so povzročili velike motnje v mednarodnih oskrbovalnih verigah in začasno zaprli trgovce. „Čeprav je skupna prodaja avtomobilov v tem obdobju upadla, se je trg električnih vozil v primerjavi s preostalimi vozili v nekaterih regijah izkazal za odpornega. Prodaja bencinskih in dizelskih vozil je dosegla svoj vrh, pa čeprav precej neopaženo. Ker se skupna prodaja avtomobilov do leta 2024 verjetno ne bo vrnila na raven pred pandemijo, čeprav bi se prodaja bencinskih in dizelskih vozil znova povečala, bo tržni delež slednjih po letu 2024 verjetno doživel padec,“ še dodaja Vesnaver.