Prek tisoč kilometrov z enim polnjenjem vodika

Prototip tovornega vozila Mercedes-Benz GenH2 je z enim polnjenjem s tekočim vodikom opravil rekordno vožnjo #HydrogenRecordRun družbe Daimler Truck in prevozil razdaljo 1.047 kilometrov.

Actros GenH2
Actros GenH2 | Foto: Daimler Truck

Vožnja z vozilom, ki ga je poganjal sistem gorivnih celic in je bilo opremljeno s sistemom rezervoarjev za tekoči vodik, se je začela v ponedeljek, 25. septembra, popoldne v centru za pomoč strankam Mercedes-Benz Truck v kraju Woerth am Rhein in končala v torek, 26. septembra, zjutraj v nemški prestolnici Berlin. Tovorno vozilo je vožnjo opravilo polno naloženo s skupno maso 40 ton v realnih razmerah, pri čemer med celotno vožnjo ni povzročalo emisij CO2. Rekordno vožnjo z zatesnjenimi rezervoarji in nadzorovanim številom prevoženih kilometrov je neodvisno potrdil dokument o pregledu, ki ga je izdalo združenje TÜV Rheinland.

Actros GenH2

Pred vožnjo so tovorno vozilo Mercedes-Benz GenH2 napolnili s tekočim vodikom na polnilni postaji družbe Daimler Truck v njenem razvojnem in testnem centru v Woerthu. Vodik, ki ga dobavlja podjetje Air Liquide, je obnovljivega izvora, saj je bil proizveden iz biometana z zagotovljenim poreklom. Pri postopku polnjenja se kriogenski tekoči vodik pri minus 253 stopinjah Celzija polni v dve 40 kg posodi, nameščeni na obeh straneh šasije tovornega vozila. Izredno dobra izolacija posod vozila omogoča, da vodik dovolj dolgo ohranja temperaturo brez aktivnega hlajenja. Oba rezervoarja je pred začetkom rekordne vožnje #HydrogenRecordRun zapečatilo združenje TÜV Rheinland.

Actros GenH2

Podjetje Daimler Truck se je pri razvoju pogonov na vodikovi osnovi odločilo za uporabo tekočega vodika. V tem agregatnem stanju ima nosilec energije veliko večjo energetsko gostoto glede na prostornino v primerjavi s plinastim vodikom. Rezultat je prenos večje količine vodika, kar močno poveča doseg in omogoča zmogljivost vozila, ki je primerljiva z zmogljivostjo običajnega dizelskega tovornega vozila.

Actros GenH2

Fotogalerija