MAN TGE Next Level
26.04.2024 TGE modelno leto 2025 je dobil veliko število varnostnih sistemov, od tega 11 serijskih od skupno 27 na voljo, nova p...
Septembra 2021 se je število prvih registracij gospodarskih vozil v EU v primerjavi z septembrom leta 2000 zmanjšalo za 12,3 odstotka. Padec števila je predvsem posledica pomanjkanja mikročipov, kar se kaže v prodajnih številkah v vseh segmentih in na vseh večjih trgih v EU.
Septembra 2021 se je število prvih registracij gospodarskih vozil v EU v primerjavi z letom poprej zmanjšalo za 12,3 %, pomanjkanje mikročipov oziroma polprevodnikov pa je največji padec povzročilo na španskem trgu (-26,7 %). Sledijo ji Nemčija (-18,2 %), Francija (-16,1 %) in Italija (-10,4 %), medtem ko v Sloveniji beležimo rast števila prvih registracij v višini 7,3 %. V prvih devetih mesecev letošnjega leta je povpraševanje po novih gospodarskih vozilih v Evropski uniji ostalo pozitivno (+19,1 %) in je znašalo 1,4 milijona enot. Zaradi nizke primerjalne osnove leta 2020 je vsak izmed štirih velikih trgov EU letos zabeležil rast: Italija (+29,7 %), Francija (+16,8 %), Španija (+10,4 %) in Nemčija (+8,5 %), medtem ko smo v Sloveniji dosegli rast v višini +31 % odstotkov.
V mesecu septembru se je število prvih registracij v LGV segmentu v EU zmanjšalo za 13,6 % na 118.903 enot, kar je padec že tretji mesec zapored. K skupnemu rezultatu regije je dodobra pripomogla (ne)uspešnost štirih glavnih trgov, na katerih so vsi zabeležili dvomestni upad: Španija (-29,8 %), Nemčija (-17,8 %), Francija (-16,6 %) in Italija (-13,8 %). V Sloveniji ostajamo skoraj pri istih prodajnih številkah, saj beležimo padec v višini le 0,3 %. V prvih treh četrtletjih leta 2021 se je prodaja lahkih gospodarskih vozil v EU še vedno povečala, in sicer za 18,7 % na skoraj 1,2 milijona enot, predvsem zaradi znatno povečanega povpraševanja v prvi polovici leta. Štirje ključni trgi so odražali isti trend, pri čemer je kumulativna rast kljub padcem v zadnjih mesecih še vedno pozitivna: Italija (+29,6 %), Francija (+17,4 %), Španija (+9,8 %) in Nemčija (+8,1 %). Dobre so tudi prodajne številke v Sloveniji, kjer v tem obdobju v primerjavi z letom poprej beležimo 28,3 % rast.
Po sedmih mesecih zaporedne rasti se je povpraševanje v EU po težkih tovornih vozilih z mesecem septembrom rahlo zmanjšalo (-1,8 %). Med glavnimi trgi je le Italiji uspelo doseči strmo rast (+19,4 %), medtem ko so Španija (-12,2 %), Francija (-10,8 %) in Nemčija (-9,8 %) zabeležile upad v obliki dvomestnega števila. Med najbolj uspešne trge v mesecu septembru se s 84,8 % rastjo uvršča tudi Slovenija. Od januarja do septembra je bilo v Evropski uniji registriranih skoraj 180 tisoč novih težkih tovornih vozil, kar je 28,4 % več kot v enakem obdobju leta 2020. Z izjemo Grčije (-9,2 %) so vsi trgi EU v letu 2021 dosegli rast, v Sloveniji je ta znašala 49,6 %.
Septembra 2021 se je povpraševanje v EU po novih tovornjakih prvič po osmih mesecih zmanjšalo. Poljska še beleži dobre rezultate, saj je v mesecu septembru zabeležila 34,7-odstotno rast, Italija 13,7-odstotno, medtem ko je upad na drugih ključnih trgih zmanjšal skupni rezultat regije na 5,8 % v primerjavi s septembrom 2020. Slovenija v tem obdobju beleži rast v višini 72,7 %. V letošnjem letu je prodaja novih tovornih vozil zrasla za 23,4 %, kar pomeni 217 tisoč registriranih enot v regiji. Vsi večji trgi so v tem devetmesečnem obdobju zabeležili dvomestno rast: Italija (+32,6 %), Španija (+16,7 %), Nemčija (+11,1 %) in Francija (+11,0 %), medtem ko v Sloveniji beležimo rast v višini 45,5 %.
Število prvih registracij se je v segmentu avtobusov v primerjavi z lanskim letom zmanjšalo za 3,8 % na 2.377 enot. Če pogledamo velike trge v EU, se odstotki med seboj zelo razlikujejo. Povpraševanje se je zmanjšalo zlasti v Franciji (-2,1 %) in Nemčiji (-26,3 %), medtem ko sta Italija (+63,0 %) in Španija (+53,3 %) prejšnji mesec zabeležili izrazito rast. V Sloveniji beležimo zmerno rast v višini 11,1 %. V prvih devetih mesecih leta 2021 se je število prvih registracij novih avtobusov po vsej EU povečalo za 5,3 %, predvsem zaradi lanske nizke primerjalne osnove. Francija, ki je vodilni trg v tej kategoriji s 5.103 registriranimi avtobusi, je letos zabeležila 18,4-odstotno rast, s podobno rastjo je sledila Italija (+18,2 %), še boljšo statistiko vodimo Sloveniji, kjer beležimo 50-odstotno rast. Nasprotno pa se je povpraševanje v Španiji (-6,3 %) in Nemčiji (-5,0 %) v istem obdobju zmanjšalo.