Z informacijskim sistemom za vodenje skladišč oskrbujejo proizvodnjo in še več
19.04.2024 Da so konkurenčna na trgu, podjetja nenehno iščejo načine za optimizacijo procesov. Pri tem ne gre brez digitalne pre...
Čeprav so se posledice koronavirusa COVID-19 začele kazati februarja, se je določeno ohlajanje čutilo že prej. Kako se je vse skupaj odrazilo na poslovanje luk v severnem Jadranu v obdobju januar–marec, bomo prikazali v tej kratki analizi.
Luka Koper je v letošnjem prvem trimesečju realizirala 12 % nižji pretovor. Najbolj so nazadovali sipki in razsuti tovori (-27 %) ter generalni tovori (-15 %). Avtomobili so na približno enaki ravni, kontejnerskega prometa pa je 6 % manj. Rast je zabeležena pri tekočih tovorih (+ 3 %). Skupni promet je znašal 5,2 milijona ton.
Luka Trst (Porto di Trieste) je realizirala v prvem trimesečju 14,3 milijona ton prometa, kar predstavlja 5 % upad glede isto obdobje lani. RO-RO promet je zrastel za 4 %, tekoči tovori, ki predstavljajo glavnino tovora (10,2 milijona ton), so nižji za 1 %. Generalni tovori (4 milijone ton) so nižji za 4 %, kontejnerski promet pa za 5 % (180.000 TEU).
Luka Reka je realizirala v prvem trimesečju 355 tisoč ton prometa, kar je 28 % manj kot v istem obdobju lani. Največji upad je zabeležen pri razsutem tovoru iz terminala v Bakru. Kontejnerski terminal Jadranska vrata (koncesionar ICTSI) je dosegel promet 68 tisoč TEU, kar je 11 % rast.
Če pogledamo kontejnerski promet, so razmerja prometa v prvem trimesečju: Koper 229 tisoč, Trst 180 tisoč in Reka 68 tisoč.
Hamburško pristanišče je v prvih treh mesecih letošnjega leta pretovorilo 31,9 milijona ton oz. 7,9 odstotka manj kot v istem obdobju leta 2019. Pretovor kontejnerjev se je zmanjšal za 6,6 odstotka na 2,2 milijona standardnih TEU.