Z električnim avtobusom po Dolomitih

Vabilo na testne vožnje z novim 10-metrskim avtobusom, nas je tokrat peljalo v nekoliko neobičajno okolje za mestni avtobus – Dolomite Južne Tirolske. Ozke in zavite ceste s številnimi serpentinami ter strmimi klanci so bile vseeno pravo okolje za malega leva, saj je poleg mestnih središč namenjen tudi točno takim pogojem vožnje.

MAN Lion's City 10 E
MAN Lion

Do izraza je prišla dobra okretnost avtobusa, zmogljiv elektromotor, ki je z lahkoto premagoval strme vzpone, pa tudi sistem kamer OptiView se je v včasih težkih svetlobnih pogojih, izkazal zelo dobro. Sistem namreč ves čas samodejno prilagaja svetlost prikazane slike na zaslonih zunanjim svetlobnim pogojem.

MAN Lion

Suvereno preko prelazov

Vožnja iz mesta Klausen navzgor na prelaz Gardena (2.121 metrov) je še posebej ovinkasta in tu midibus pokaže vse svoje prednosti, saj z lahkoto prevozi vsako serpentino. Na naslednjih devetih kilometrih spusta do Corvare avtobus rekuperira veliko energije, tako da je njegova baterija ponovno skoraj popolnoma napolnjena – z najvišjo polnilno vrednostjo nad dvesto kilovatov. V enem dnevu smo prevozili 167 kilometrov, pri tem premagali več prelazov, med katerimi je bil najvišji Passo Valparola z nadmorsko višino 2.168 metrov, ter na koncu dosegli povprečno porabo 76,3 kWh/100 kilometrov. 

MAN Lion

Ker je bil avtobus opremljen z merilno opremo, lahko dodamo, da je od tega 13 kilovatov odpadlo za napajanje pomožnih naprav, kot so klimatska naprava, kompresor, luči, vrata in podobno, sama povprečna poraba za potrebe pogonskega elektromotorja pa je bila 63,4 kWh/100 kilometrov, kar je primerljivo s tremi osebnimi avtomobili. To je, upoštevajoč zahtevno topografijo ter visoko zunanjo temperaturo, ki je presegla 30 stopinj Celzija, zelo dober rezultat. K temu pa je seveda prispevala tudi visoka stopnja rekuperacije – ta je bila namreč kar 50,7-odstotna.

MAN Lion

10 tisoč višinskih metrov

Novinarske testne vožnje z avtobusom so potekale tri dni in v teh treh dneh je avtobus skupno na 531 kilometrov dolgi poti prevozil več kot 10.000 višinskih metrov in v povprečju porabil 0,77 kWh na kilometer. Lion’s City E je dosegel te najvišje vrednosti učinkovitosti zaradi napredne tehnologije in izjemni stopnji rekuperacije, ki je znašala več kot petdeset odstotkov.

MAN Lion

Video


Fotogalerija