Statistika prodaje gospodarskih vozil

Kot vsako leto do sedaj, smo tudi letos pripravili podroben pregled prodaje oziroma prvič registriranih novih gospodarskih vozil in avtobusov v preteklem letu. Podatke smo pridobili iz računalniške evidence registriranih motornih in priklopnih vozil, ki jo na podlagi Zakona o motornih vozilih vodi ministrstvo za infrastrukturo, in jih primerjali tudi s podatki uvoznikov.

Trg ostaja stabilen
Podatke smo pridobili iz računalniške evidence registriranih motornih in priklopnih vozil, ki jo na podlagi Zakona o motornih vozilih vodi ministrstvo za infrastrukturo, in jih primerjali tudi s podatki uvoznikov.

Sprememba pri vrhu
Ob hitrem pregledu podatkov o prvih registracijah novih gospodarskih vozil in avtobusov je treba povedati tri stvari: prva je, da se je trg po nekaj letih izjemne rasti težkih gospodarskih vozil in avtobusov umiril, saj je število vozil praktično enako. Drugi zanimivi podatek je zamenjava na vrhu lestvice »težkih tovornjakov«, kjer je po desetletnem primatu Mercedes-Benza vodstvo prevzel Volvo. Tretji zanimivi podatek pa je ponovna izjemna rast dostavnikov oziroma lahkih gospodarskih vozil.

(s klikom na fotografijo se vam prikaže celotna tabela)

Kot rečeno, se je pri težkih tovornih vozlih pa tudi v »kraljevskem« razredu nad 16 ton zgodila sprememba; na vrh se je s tretjega mesta s 510 prodanimi vozili zavihtel Volvo, MAN ostaja s 466 vozili drugi, Mercedes-Benz pa je pristal na tretjem mestu s 462 vozili. Na preostalih mestih je bolj ali manj enako kot v predhodnem letu.

Trg rabljenih vozil
V rubriki spremljamo predvsem nova, prvič registrirana vozila, a vseeno je treba omeniti tudi registracije rabljenih tovornjakov. Ta trg je izjemno živahen, saj je bilo registriranih več kot 2300 vozil, kar je za 15 odstotkov več kot leto poprej, pri čemer ima 45-odstotni delež Mercedes-Benz.  

Dostavniki še naprej v galopu
Že med letom je bilo opaziti, da se trg lahkih gospodarskih vozil ne bo umiril in da zopet lahko pričakujemo dvomestno rast trga. V primerjavi z letom poprej je trg zrasel za dobrih 21 odstotkov. Razlogov je lahko več, zagotovo pa so k temu pripomogli dobri gospodarski kazalniki, razvoj logistike in medkrajevne distribucije ter pestra ponudba vozil z zmogljivimi motorji in veliko tovorno prostornino. Ne nazadnje je pri dostavnikih pomembno tudi dejstvo, da za vožnjo niso potrebni profesionalni vozniki in uporaba tahografa. A to bi se v prihodnje lahko tudi spremenilo.(s klikom na fotografijo se vam prikaže celotna tabela)

Na vrhu lestvice ni sprememb, z 2193 vozili tam trdno ostaja Volkswagen, se je pa bistvena sprememba zgodila na drugem mestu, kamor je se zavihtel Ford, ki je v letu 2017 naredil največji skok, saj je prodal kar 1045 vozil več kot leto pred tem.

Stabilen trg avtobusov
Kljub rekordnemu turističnemu letu se je trg po predlanski 25-odstotni rasti umiril in končal pri praktično enakih številkah. Tako pri minibusih kot tudi pri drugih avtobusih (mestnih, primestnih in turističnih). Če pogledamo lestvico avtobusov, so se večje spremembe glede na leto poprej zgodile le pri dveh znamkah: Iveco se je s 67 avtobusi zavihtel na prvo mesto (registriral je 39 avtobusov več kot leto poprej), MAN pa je zdrsnil na četrto mesto (registriral je 30 avtobusov manj kot leto poprej). A oba dogodka sta povezana z razpisom in paketnim nakupom večjega števila vozil v posameznih letih. A kot rečeno, trg ostaja stabilen in podobno pričakujemo tudi letos.

Fotogalerija