Prilagodljiv in sodoben Lion’s Intercity LE

Prodajni segment nizkopodnih vozil (LE) trenutno hitro raste, in prav novi MAN Lion's Intercity LE trenutno postavlja nova merila v tem razredu s svojo veliko prilagodljivostjo in sodobnim ter privlačnim videzom.

man-lions-intercity-le-5

Nemški proizvajalec MAN je na tradicionalnem novinarskem srečanjem MAN Bus Days v Münchnu predstavil novi avtobus Lion's Intercity Low Entry. Za novinarje je bilo kot že tradicionalno poskrbljeno s testnimi vožnjami več različnih vozil, od minibusov do dvonadstropnega avtobusa. Še posebej pa se nam je v spomin vtisnila vožnja z Neoplan Citylinerjem iz leta 1971 – takrat se je namreč ta model prvič pojavil na trgu. Obenem pa naj spomnimo, da je bil naslednik nove generacije razglašen za mednarodni Turistični avtobus leta 2022 (Coach of The Year 2022).

MAN si je s tem vozilom zastavil nalogo združiti prednosti dveh segmentov – mestnega in primestnega prometa – zaradi prilagodljive rešitve, ki združuje koncepte nizkopodnih in klasičnih avtobusov v sodoben in privlačen avtobus. Prva dva modela novega primestnega avtobusa, LE 12 in LE 13, dolžine 12.440 in 13.140 mm, bosta začela obratovati že v prvih mesecih leta 2022, proizvodnja pa naj bi stekla že januarja 2022. Pozneje, leta 2023, se bo začela proizvodnja mestnih različic enakih dolžin. Vzporedno s tem bo lansiran tudi modul EfficientHybrid. Ta se je že izkazal za učinkovitega v novi generaciji mestnih avtobusov, saj ima visoko učinkovit sistem samodejnega zagona in ustavljanja.

MAN-ovi predstavniki so nam tudi potrdili, da bo leta 2024 stekla proizvodnja dveh novih triosnih avtobusov Lion’s Intercity LE 14 dolžine 14.460 mm. Ta vozila bodo prvič temeljila na popolnoma novi električni platformi in bodo tako kot druge različice opremljena s sistemom EfficientHybrid. Nemški proizvajalec je tako zasnoval največjo stopnjo prilagodljivosti za Lion's Intercity LE, z namenom, da se enostavno prilagodi različnim potrebam operaterjev voznih parkov.


Ker ima vsak model različne dimenzije pnevmatik, se oddaljenost vozila od tal giblje med 320 milimetri pri različicah za mestno uporabo in 380 mm pri medkrajevnih različicah. Skupna zmogljivost prvih različic je do 107 potnikov oziroma do 102 potnika pri vozilih za primestni promet. Seveda bo potniška zmogljivost pri poznejših različicah vozil s tremi osmi in večjih dolžin še večja – v primestni različici do 115 potnikov, v mestni do 121 potnikov. Sedeži, vgrajeni v model tipa Intercity, so MAN Intercity Basic, ki so glede na klasifikacijo na voljo tudi brez varnostnih pasov, pa tudi z dvo- ali tritočkovnimi varnostnimi pasovi. Sedeži v dvignjenem zadnjem delu se postopoma vzpenjajo navzgor. Vsi modeli (dvo- in triosni) imajo dvoje vrat, medtem ko bo imela mestna različica 3-osnega avtobusa možnost vgradnje še tretjih vrat.

“Smart Edge” dizajn

Sodobna zasnova "Smart Edge", ki je bila predstavljena leta 2017 z modelom Lion's Coach, jasno identificira Lion's Intercity LE kot novega člana družine. Jasne, dinamične linije in robovi se po celotnem vozilu harmonično prepletajo in ustvarjajo popoln in samosvoj koncept oblikovanja. Sprednji in zadnji del vozila sta elegantna in dinamična, s čimer potnike vabita k prijazni vožnji. Tipična MAN črna maska je sedaj bolj usmerjena navzdol. Majhen sprednji spojler v barvi karoserije poudari »športno« obliko sprednjega dela. Tudi notranjost je bila popolnoma prenovljena. Pri različici City so vsi sedeži in ročaji pritrjeni na stranice, kjer je to mogoče, da se zagotovi enostavno čiščenje tal. Zaradi najsodobnejšega koncepta osvetlitve je notranjost videti zelo prostorna, privlačna in svetla. Neposredna LED-osvetlitev v topli beli barvi zagotavlja enakomerno osvetlitev in ustvarja topel in prijeten ambient.

Klimatizacija

Najsodobnejši prezračevalni in klimatski sistemi so na voljo v različnih izvedbah, medtem ko originalni MAN protivirusni zračni filtri zagotavljajo zanesljivo higiensko zaščito. Mikrofiltri v več plasteh aktivno ščitijo pred prenosom virusov, tako da v veliki meri zmanjšajo koncentracijo virusnih aerosolov v vozilu. Učinkovito filtrirajo emisije škodljivih plinov in anorganskih ter bioloških delcev in aerosolov, jih zajemajo in nevtralizirajo. Velike prezračevalne odprtine zagotavljajo optimalen dovod zraka v vsakem trenutku, v primeru, da ni nameščena najsodobnejša klimatska naprava. Hladilna moč je 7,5 kW, največja moč ogrevanja 19 kW. Novost je senzor kakovosti zraka (AQS), ki samodejno preklopi na recirkulacijo, če je zunanji zrak onesnažen. Na voljo sta še dva sistema strešnega ogrevanja brez klimatske naprave z ogrevalno močjo 40 kW ali drugi klimatski sistemi z močjo 32 ali 33 kW ter 39 ali 40 kW.

Voznikov delovni prostor

Najsodobnejši kokpit vozniku omogoča sodobno delovno okolje, ki je v primerjavi z nizkopodnim avtobusom dvignjen za dodatnih 120 milimetrov, tako da voznik sedi na podobni višini kot potniki. Na voljo sta dve različici voznikovega sedeža: klasična različica iz Lion's Intercity in MAN-ov sedež v skladu z VDV iz nove generacije Lion's Cityja. Ergonomija, udobje in varnost so optimizirani v smislu enostavne uporabe zaradi postavitve stikal in merilnikov. Tipke in stikala so razporejeni v teh področjih, v odvisnosti od pogostosti uporabe. Držalo za skodelice in USB-priklop se nahajata na stranskem delu. Vodoravna nastavitev voznikovega sedeža je bila v primerjavi z MAN Lion's Intercity podaljšana za 50 mm. Nosilec merilnikov se premika sinhrono s premikom volana (+/-110 mm; nagib 20°). Na levi strani plošče z merilniki je zdaj mogoče namestiti dodaten monitor za prikaz slike s kamere za vzvratno vožnjo ali iz drugih virov. Optimizirana ogledala, ki so serijsko pritrjena na cevni okvir, zagotavljajo dober pregled nazaj in ob strani, nameščena so na višini več kot dveh metrov.

Konstrukcija povečuje učinkovitost

Posebna pozornost je namenjena prihranku pri masi in neposredno pri porabi goriva. Masi modelov Intercity sta uglednih 11,7 oziroma 12 ton. Brez kompromisa pri varnosti je zasnovan tudi zadnji, težji del vozila. Ta je v skladu z najnovejšo uredbo o prevračanju ECE-R 66.02. Novi modeli imajo tudi že poznano sendvično strukturo strehe, ki tehta okoli 150 kg, torej je 25 odstotkov lažja od jeklene strehe. Opustitev nekaterih trdnih jeklenih profilov prinaša približno 300-kilogramski prihranek, hkrati pa ohranja enako stabilnost in vodljivost. Opcijsko so na voljo segmentirane plastične stranske stene, ki prihranijo še več, v primeru poškodb jih je mogoče zelo hitro zamenjati. Masa je manjša tudi pri motornem prostoru in pokrovu motorja, zaradi opustitve jeklenega okvirja in uporabo zelo močne plastične strukture, ojačene s steklenimi vlakni.


Zmogljivi in zanesljivi motorji

Novo serijo avtobusov MAN Lion’s Intercity LE poganja motor D1556 LOH, ki je svoje dobre lastnosti že dokazal v novi generaciji mestnih avtobusov. Gre za visoko učinkovit 6-valjni 9-litrski motor, ki je na voljo z močjo 280 KM (206 kW), 330 KM (243 kW) in 360 KM (265 kW) in z največjim navorom med 1200 in 1600 Nm. Intervali menjave olja in čiščenja filtra trdnih delcev so zdaj na 80 tisoč oziroma 470 tisoč kilometrov, kar zagotavlja nizke skupne stroške lastništva. Od leta 2023 bo možno motor D15 za mestno in medkrajevno različico opcijsko povezati s sistemom MAN EfficientHybrid, ki bistveno prispeva k zmanjšanju porabe goriva in s tem znižuje emisije škodljivih plinov. Vsi motorji bodo na voljo z Voith DIWA.6 ali novim menjalnikom ZF Ecolife 2, ki sta zelo priljubljenim v segmentu mestnega prevoza potnikov.