Novi Renault Master

Novi Master z novo podobo in izboljšano aerodinamiko prinaša možnost delovanja z dizelskim motorjem, elektriko ali vodikovimi celicami.

Renault Master
Renault Master | Foto: Renault

Nov videz v veliki meri sledi modelom osebnih avtomobilov, Renault pa se je osredotočil predvsem na aerodinamiko za povečanje učinkovitosti in zmanjšanje porabe. Poleg nižjega vetrobranskega stekla je znižan zadnji del strehe in ožji boki, kar vse prispeva k 20 odstotkov boljšemu koeficientu upora, ki je najboljši v razredu.

Renault Master

Manjši zračni upor pomeni večjo učinkovitost in nižjo porabo, zato so emisije CO2 v povprečju nižje za 39 g/km oziroma pod 200 g/km pri dizelskem modelu. Napovedane so štiri različice motorja Blue dCi s 105, 130, 150 in 170 KM, ki jih je mogoče kombinirati z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom ali 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Kot doslej bo na voljo tudi električna različica, vendar zdaj z dvema motorjema 96 ali 105 kilovatov (oba imata navor 300 Nm) in baterije s kapaciteto 40 kWh oziroma 87 kWh. Doseg z manjšo baterijo je 180 kilometrov, z večjo pa preko 410 kilometrov (po ciklu WLTP).

Renault Master

Največja moč polnjenja z izmeničnim tokom (AC) je 22 kilovatov, kar omogoča polnjenje večje baterije v približno štirih urah, največja moč polnjenja z enosmernim tokom (DC) pa je 130 kilovatov. Nosilnost električne različice je po novem 1.625 kilogramov (vožnja s kategorijo B), največja dovoljena masa prikolice pa je 2,5 tone. Renault Master bo ponujal tudi polnjenje Vehicle-to-Load (V2L) in Vehicle-to-Grid (V2G). V2L omogoča napajanje drugih naprav iz vtičnice v notranjosti ali prtljažniku ter adapterje za priklop električnih orodij, računalnikov in drugih naprav na polnilne vtičnice.

Renault Master

Prenovljena je bila tudi notranjost, ki je prejela novo armaturno ploščo ter novo opremo, materiale višje kakovosti in 10-palčni zaslon infotainmenta OpenR Link. Nov je tudi volanski obroč, ki je prav tako povzet iz Renaultovih osebnih avtomobilov in je nastavljiv po višini in globini.

Renault Master

Kabina lahko služi tudi kot mobilna pisarna, sredinsko naslonjalo sedeža se lahko uporablja kot mizico za prenosni računalnik, za napajanje naprav pa so na voljo priključki USB-C. Možna je brezžična povezava in zagon aplikacij Android Auto in Apple CarPlay, vgrajene pa so Googlove funkcije in oddaljena povezava z vozilom prek aplikacije My Renault, zaradi česar so vozniki bolj povezani in učinkoviti. Nadgrajeni so bili tudi sistemi za pomoč pri vožnji - novi Master ponuja 20 različnih sistemov, vključno s funkcijami bočne stabilnosti, samodejnega zaviranja v sili in stabilizacije prikolice.

Renault Master

Nov zavorni sistem zagotavlja enako stopnjo učinkovitosti in občutka pri zaviranju ne glede na obremenitev vozila, pri čemer je treba poudariti, da je odziv sistema za samodejno zaviranje v sili dvakrat hitrejši. Novi Master ponuja izbiro med 20 različnimi tovarniškimi konfiguracijami, nosilnostjo do štirih ton, prostornino od 11 do 22 m3 ter širino in dolžino prtljažnika, za katere Renault trdi, da so najboljši v razredu. Naročila za novi Master se uradno odprejo v drugem četrtletju 2024, dobave pa so predvidene pozneje naslednje leto.

Renault Master

Renault je od leta 1980 prodal več kot tri milijone primerkov modela Master, ki so ga že od začetka izdelovali v tovarni Batilly, blizu Metza na severovzhodu Francije. Več kot 40-letna zgodovina treh generacij tega modela in njegova uspešnost ga uvrščata med vodilne v tem razredu na evropskem pa tudi na slovenskem trgu. Ta priljubljeni dostavnik v Sloveniji beleži odlične prodajne rezultate. Leto 2022 je zaključil kot prvi v svojem segmentu z 22% tržnim deležem segmenta, enake uspešne prodajne rezultate pa beleži tudi v letošnjem letu.

Renault Master

Fotogalerija