Sladoled – od mleka do Planice

Sladoled je ena najbolj priljubljenih poletnih osvežitev, marsikdo pa ne ve, kako sladoled nastane in kaj vse se zgodi, preden v trgovini iz zmrzovalnika vzamemo okusen in osvežilen sladoled. V Ljubljanskih mlekarnah so zato pojasnili, kako iz mleka in drugih sestavin nastane sladoled, v Frigologu, podjetju, ki je specializirano za logistiko živil, pa so razložili kako poteka prevoz teh občutljivih izdelkov do trgovskih polic.

Image
V tehnološki hladilnici Ljubljanskih mlekarn Frigologov kamion prevzame že ohlajene sladolede, zložene na palete, ki so skrbno zavite in tako pripravljene za varen transport.

Kako nastane najbolj prodajan družinski sladoled v Sloveniji – sladoled Planica, so nam razložili v Ljubljanskih mlekarnah:  »Sladolede Ljubljanskih mlekarn proizvajamo v našem ljubljanskem proizvodnem obratu. Sladoledno maso za Planico pripravimo iz mleka in ostalih sestavin po recepturi in jo nato skladiščimo v zorilnem tanku. Od tukaj gre vsak okus, torej jagoda, vanilja in čokolada, po ceveh na svoj frizer. Sladoled iz frizerja polnimo na stroju v banjice, ki nato po tekočem traku potujejo v hladilni tunel. S ciljem tvorjenja čim manjših ledenih kristalov in ohranitve kremaste teksture, sladoled v hladilnem tunelu na hitro ohladimo na -40 ˚C. Tako ohlajen sladoled nato skladiščimo v tehnološki hladilnici na -25 ˚C, od koder gre naprej v skladišča.«

V tehnološki hladilnici Ljubljanskih mlekarn Frigologov kamion prevzame že ohlajene sladolede, zložene na palete, ki so skrbno zavite in tako pripravljene za varen transport. Palete na kamion naložijo s posebnimi viličarji, ki so primerni za delovanje na tako nizkih temperaturah. Pri prevzemu je pomembno, da je kamion predhodno ohlajen na -23 °C, prislonjen pa je na tesnjeno nakladalno rampo, ki preprečuje izgubo hladnega zraka. Pred odhodom dajo na kamion plombo – varovalo – da ne pride do nekontroliranega odpiranja transportnega prostora.

V Frigologovem logističnem centru v PC Komenda ob prihodu kamiona pregledajo dokumentacijo, ki mora ustrezati predhodno najavljenemu blagu. Če vse ustreza, se kamion prisloni na nakladalno rampo, ki je prav tako tesnjena in onemogoča vdor toplega zraka. Nato izmerijo temperature blaga na paleti – merijo približno vsako peto naključno paleto. S pomočjo paletnih kod, ki označujejo za katere artikle gre, identificirajo blago na paleti ter ga s tem zabeležijo v sistem.

Blago nato takoj odpeljejo v visoko-regalno skladišče, v katerem je -23 °C, kar je primerna temperatura za skladiščenje sladoledov. Gre namreč za izredno občutljive izdelke, kjer ne sme priti do nihanja temperatur. V nasprotnem primeru bi izdelki izgubili ustrezno obliko in teksturo ter ne bi bili več primerni za prodajo. Z natančnim, ves čas tudi računalniško kontroliranim postopkom, se ohranja vrhunska kakovost izdelkov.

Ko trgovine naročijo izdelke iz Frigologovega skladišča, se ponovi zgodba s prevozom – ponovno je potrebno paziti na to, da ne pride do nihanja temperature pri prevozu, zato da kupci v trgovini iz zmrzovalnikov vzamejo odlične sladolede Ljubljanskih mlekarn.

Sorodne vsebine

Volvo Trucks

Volvo FE – vsestranski talent

19. julij 2017 Pri Volvo Trucks širijo svoj prodajni program: In sicer prihaja model FE kot različica s 350 KM in 1.400 Nm navora in...

Anzelj transport

Otvoritev nove hale

18. julij 2017 V začetku meseca junija je potekala otvoritev nove hale podjetja Anzelj transport d.o.o. v industrijski coni Komenda....

Evasive Maneuver Assist

Opazi, izogne, ustavi!

16. julij 2017 ZF in Wabco sta bila za skupaj razvit manevrirni sistem za gospodarska vozila (Evasive Maneuver Assist, EMA) nagrajen...

Električna mobilnost

Uspešno zaključena testiranja

15. julij 2017 Praktična preizkušanja modela fuso canter E-cell so se izkazala kot uspešna. Tovornjake je preizkušalo nemško mesto S...

Daimler

Izdelali so jih že milijon

14. julij 2017 V Mercedes-Benzovih proizvodnih obratih v Wörthu so izdelali milijonti tovornjak. In sicer je bil kot milijonti tovor...