Zakonske spremembe pisane za Uber - kaj pa naši taksisti?

Predlog sprememb Zakona o prevozih v cestnem prometu, ki ga je pripravilo ministrstvo za infrastrukturo, v nedavnem parlamentarnem odločanju ni uspešno prestal preizkušnje zaradi kar nekaj spornih vsebin, med njimi tudi tistega dela, ki daje zakonsko podlago za opravljanje prevoznih storitev na podlagi spletnih aplikacij.

Uber

Nobena skrivnost ni, da so to poglavje spisali v ministrstvu po dolgotrajnem pritisku in lobiranju ameriškega podjetja Uber. Uber je že pred časom izrazil svojo namero po prihodu v Slovenijo, konkretno v Ljubljano in Maribor. Pri nas naj bi ponudil dve svoji storitvi.

Umestitev Uberja v Zakon o prevozih v cestnem prometu je nekako zahtevala, da se najde ustrezno zakonsko sobivanje z obstoječimi, klasičnimi taksističnimi prevozi. Tudi izkušnje iz drugih držav, na katere transportne trge je vstopil Uber, kažejo, da je najbolj problematično prav razmerje do taksističnih služb, saj naj bi Uber posloval pod ugodnejšimi pogoji in naj bi zato v primerjavi s klasičnimi taksisti deloval kot nelojalen konkurent. Zaradi nelojalne konkurence se je moral Uber v nekaterih evropskih državah pod močnimi pritiski prevozniškega sektorja celo umakniti.

Uber je že pred časom izrazil svojo namero po prihodu v Slovenijo.

Predlog sprememb Zakona o prevozih v cestnem prometu je očitno skušal prepad med storitvami na podlagi spletnih platform in klasično taksistično dejavnostjo premagati z »deregulacijo« ureditve taksistične dejavnosti. Tako bi bile nacionalne licence kot eden ključnih pogojev za opravljanje takih dejavnosti ukinjene, pristojnost urejanja taksističnih dejavnosti pa bi bile prepuščene lokalnim skupnostim.

»Resorno ministrstvo je v predlogu ponudilo eno od nekdanjih različic ureditve taksistične dejavnosti, ki se ni obnesla in jo taksisti zavračamo,« ugotavlja Andrej Žavbi, predsednik odbora taksistov pri OZS, ki je tudi prepričan, da bi moralo ministrstvu v startu ustrezno regulirati taksistično dejavnost, nato pa opredeliti tudi pravno podlago za delovanje Uberja oziroma prevozov na podlagi spletnih platform.

Kot rečeno, bo moral predlog zakona v nadaljnjo obravnavo, ki naj bi v prvi vrsti oblikovala ustreznejše rešitve za delovanje taksistične dejavnosti (pri tem bosta obe zbornici imeli kaj povedati).