Uglajen pomočnik

Opel Vivaro je s svojo dolgoletno prisotnostjo na tržišču postal stalen spremljevalec gradbenih podjetij in vseh tistih, ki cenijo prostornost in uporabnost njegovega tovornega prostora. Seveda k njegovi priljubljenosti sodi tudi medsebojno sodelovanje med Oplom in Renaultom. Iz enakih proizvodnih trakov pa prihajata še Nissan Primastar ter Fiat Talento.

Uglajen pomočnik

Opel je Vivaru podaril nekaj lastnih, prepoznavnih detajlov, kot so široka maska in Oplovi svetlobni sklopi z dnevnimi lučmi v obliki kril, kar smo prvič videli pri Insigniji. Tudi notranjost je bolj podobna tisti iz osebnega programa, ob tem pa ponuja številne dodatke, ki olajšajo delo in bivanje v vozilu, kabina pa lahko služi tudi kot mobilna pisarna in vozniku skoraj ni potrebno izstopati iz nje. Uporabniku so na voljo številni predali in odlagalna mesta. In če seštejmo njihovo prostornino, pridemo do številke 90 litrov, kar je svojevrsten rekord v D segmentu dostavnikov. Seveda so tu še tri odlagališča za pijačo, držalo za papirje, držalo za telefon ali manjšo tablico in še bi lahko naštevali.

Na testu smo lahko preizkusili izvedbo s petimi sedeži in pregrajenim tovornim prostorom v zadnjem delu. Takšne izvedbe so najbolj priljubljene pri nas, saj omogočajo raznovrstno uporabo, tako za poslovne kot družinske namene, pa še davek si lahko poračunate. Prtljažni prostor nudi dovolj prostora za shranjevanje raznovrstnega orodja, v primeru, da pa pri svojem delu potrebujete lestev, bo to potrebno namestiti kam drugam - najbolje kar na streho.

Posadki je odmerjeno več kot polovico vozila, ki je dolgo natančno pet metrov. Tovorni prostor je zato dolg 1,37 metra in širok 1,26 metra, kar pomeni, da lahko vozimo eno paleto, na kateri je do ene tone tovora. Zanimiva je tudi izvedba zadnjih prtljažnih vrat, ki sta dvokrilni, a se lahko zapirata neodvisno ena od drugih. Tako je na leva vrata nameščena posebna ključavnica, ki omogoča njihovo zaklepanje, med tem ko so lahko desna vrata odprta, če vozite kakšne daljše predmete.

Da se ob polni obremenitvi zadek ne posede, ali da ob praznem vozilu ne skače, ima Vivaro izpopolnjeno podvozje, zato je občutek v vožnji skoraj takšen kot pri večjih enoprostorcih, kar seveda dodatno pripomore k solidnemu potniškemu udobju. Za boljše vozne lastnosti ob slabših vremenskih razmerah pa lahko poskrbimo s pritiskom na posebno stikalo, ki poseže v delo elektronike in prenese navor na kolo z največjim oprijemom.

Downsizing je pač v modi in tudi Opel ni imun na to, zato je v Vivaru za pogon zadolžen 1,6 litrski štirivaljni dizelski motor. Kljub nizki prostornini pa motor razvije kar 107 kW moči, kar so dosegli z namestitvijo dveh turbin, kar se vidi tudi na zadnjem delu vozila, kjer na veliko piše BiTurbo. Motor je tako zelo prožen, saj manjši turbo polnilnik zagotavlja visok navor že pri nizkih vrtljajih, kar pomeni, da je 340 Nm na voljo že pri 1500 vrtljajih, drugi polnilnik pa se vključi pri višjih vrtljajih in skrbi, da motor vzdržuje moč in enakomerno pospešuje tudi preko zakonsko dovoljenih hitrostnih omejitev. Manjša prostornina naj bi prispevala k nižji porabi, kar je res, a z višanjem hitrosti, še posebej, ko presežete 100 km/h, se poraba prične hitro dvigati.

Za vse, ki bi radi vozili predvsem varčno, pa je na voljo eko program, ki se vključi z gumbom; takrat motorna elektronika ne dovoli tako hitrega naraščanja vrtljajev, k nižji porabi pa boste prispevali tudi sami, če boste pravočasno prestavljali v višjo ali nižjo prestavo, na kar vas navaja tudi indikator na instrumentni plošči.

Fotogalerija