Električna zverina

Tovornjak eDumper Lynx ima nameščeno posebno tehnologijo, ki uporablja lastno težo tovornjaka za proizvajanje električne energije. eDumper bo v uporabi v kamnolomu v Švici, nastal pa je kot skupen produkt švicarskih univerz in raziskovalnega inštituta Empa.

EDumper Lynx
Ker so takšna vozila zelo obremenjena, pa inženirji trdijo, da bo eDumper regeneriral dovolj moči, kar naj bi zadostovalo, da se znova vzpne nazaj.

Partnerji Empa so Bernska univerza uporabnih znanosti BFH in NTB Interstaatliche Hochschule für Technik Buchs. Partnerstvo je ustvarilo 58-tonski prekucnik z imenom Lynx, ki ima nosilnost 65 ton.

Njegova baterija tehta presenetljivo malo in sicer štiri tone in ima kapaciteto 700 kWh. Inženirji v ozadju projekta trdijo, da bo postal vozilo z "ničelno energijo". To pomeni, da ne samo brez škodljivih izpustov, ampak bo ustvarilo lastno električno energijo in sicer z lastno težo in sicer z zaviranjem, medtem, ko se spušča po kamnolomu. Ker so takšna vozila zelo obremenjena, pa inženirji trdijo, da bo eDumper regeneriral dovolj moči, kar naj bi zadostovalo, da se znova vzpne nazaj.

Razvoj je partnerjem vzel 18 mesecev in eDumper naj bi v naslednjih 10 letih prepeljal več kot 300.000 ton kamenja na leto. EDumper temelji na tovornjaku za razkladanje Komatsu HD 605-7 in je opremljen s senzorji, ki avtomatično prenašajo podatke nazaj v raziskovalne centre, s čimer spremljalo njegov napredek, in ugotovijo, ali bi se isti pristop k obnovljivi kinetični energiji lahko uporabljal tudi za tovornjake na cestah.